سردار قرمزها به روایتی دیگر

دوشنبه ، 5 تیر 1391 ، 09:55

وقتی اسمش به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس برسرزبان ها افتاد تبدیل به یکی از جنجالی ترین خبرها شد و خوراک چند ماه طنز نویسان و کاریکاتوریست های ورزشی را فراهم کرد!

به طور کلی  باعث شادی خیلی ها شد! بعد از برد پرسپولیس برابر استقلال، علی رغم نتایج ضعیف تیمش ما بین طرفداران جایگاه خوبی پیدا کرد و این روزها وبلاگ ها و سایت های پرسپولیسی از تلاش های هواداران برای ساختن شعارهای تشویقی برای وی خبر می دهند.

یکی از سایت ها نوشته هواداران در فصل جدید قرار است بر روی سکو ها بگویند:"یه پرسپولیس یه سردار به عشق سردار برپا" بعد همه باهم بایستند!

 

آیا اینچنین محبوبیتی را می توان در هیچ حوزه دیگری غیراز فوتبال با این سرعت به دست آورد؟ بعید به نظر می رسد

رویانیان این روزها آنقدر مهم شده که حتی مدیران عامل سایر باشگاه ها که به نظر می رسد چشم دیدنش را ندارند، علیه اش متعهد شوند!
اما چه شد شعارهای تبلیغاتی منفی، مخالفت ها و کاریکاتورها جای خود را به این شعارها داد و پرسپولیسی های سرسخت مخالف سردار رویانیان این روزها به هواداران پروپا قرصش تبدیل شدند؟


1.ادبیات جدید
ورود رویانیان با ادبیات ویژه ای که داشت فرهنگ جدیدی را وارد ادبیات ورزشی و مدیریت فوتبالی کشور کرد. او با کری خوانی های خاص خودش طرفداری و علاقه اش به پرسپولیس را نمایان کرد و به این ترتیب توانست توجه برخی هواداران را که از سکوت کاشانی و جمله کلیشه ای" ما با هم دوستیم" خسته شده بودند، جلب کند.

البته او هیچ گاه از دایره ادب خارج نشده و با بیان صریح و در عین حال مودبانه حقایق مورد توجه قرارگرفته است.


2.مدیریت
نوع مدیرت او در شرایط حاضر قاطع به نظر می رسد به طوریکه باعث شده خیلی از پرسپولیسی ها به او اعتقاد پیدا کنند. او برای بستن قرارداد شخصا با همه بازیکنان تماس می گیرد و با آنها وارد مذاکره می شود که نشانه قاطعیت اوست و درعین حال صمیمیتش را به بازیکنان نشان می دهد.
درعین حال کلیه کادر اداری و مجموعه بازیکنان برای او احترام قائل اند و به زبان ساده تر از وی حساب می برند و این امر باعث شده یکپارچگی برپرسپولیس حاکم شود.
از سوی دیگر تجربه ابزاری است که سردار ورزشی این روزها به خوبی آن را به خدمت خود درآورده است.


3.صراحت کلام
دوری رویانیان از جملات کلیشه ای و صداقتش باعث شده خیلی به دردسر بیفتد اما در عین حال طرفدارانش چند برابر شدند.
او صراحتا اعلام کرد از قانون سقف قرارداد ها پیروی نمی کند، کاری که هیچ کدام از مدیران عامل باشگاه ها انجام نمی دادند اما درعین حال حقیقت را کتمان می کردند ولی رویانیان با صراحت گفت از این قانون پیروی نمی کند.

پیشتر تنها امیر قلعه نویی با چنین صراحتی در مقابل قانون سقف قراردادها ایستاده بود.

اگرچه خیلی ها از این حرف رویانیان استفاده کردند و به رویش خنجر کشیدند اما او هنوز برسر حرفش ایستاده و حاضر است تاوان حرف هایی که زده را بدهد؛ این چیزی است که در مصاحبه تلویزیونی روز جمعه اش صراحتا بیان کرد و بردل خیلی ها هم نشست.


4.بنگاه اقتصادی
اوبه پرسپولیس به شکل یک بنگاه اقتصادی می نگرد و از این رو در پی آن است که از این طریق برای باشگاه درآمد زایی کند. برنامه های جالبی که برای توزیع کارت هواداری ارائه کرده و تلاش هایش در جهت قطع وابستگی به دولت از عزم جزمش خبر می دهد.


5.خریدهای ویژه
امسال رویانیان نیمی از تیم ملی را به پرسپولیس آورده و به هواداران تقدیم کرده است. این اقدام او که پس از سالها خرید های نامناسب پرسپولیس به شدت به چشم آمده باعث شده که صحبت هایی در خصوص هزینه های میلیاردی وی به وجود آید. مدیران عامل سایر باشگاه ها هم وی را نرخ شکن می دانند و دل خوشی از سردار ندارند.

با این که لیگ دوازدهم هنوز شروع نشده وپرسپولیسی ها ناکام بزرگ لیگ یازدهم بودند، امید های زیادی در دل شان جوانه زده تا فصل جدید حداقل به یک جام دست پیدا کنند تا شاید زخم هایشان اندکی تسلی یابد.


اما نکته مهم اینجاست که:
خرید خوب و خوشحالی هوادارها خوب است. پول بيت‌المال هم اگر بجاي اختلاس برود توی جيب فوتباليستها و هوادارهاي فوتبال را خوشحال كند امری پسندیده است. فقط بايد مراقب بود. هيچ گربه‌اي در راه رضاي خدا موش نمي‌گيرد، هيچ كس هم در راه رضاي خدا به گربه 20ميليارد نمي دهد تا برود شکار موش. پس، ‌فردا همين محبوبيت را نردبان نكنند از ديوارمان بروند بالا؟!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بانک رفاه خصوصی شد+جزئیات نشست مطبوعاتی
گرانترین اجناسی که پولدارها خریده اند(3) + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر