مدیرعاملی که کارمندان برایش تره هم خورد نمی کنند

سه شنبه ، 13 تیر 1391 ، 11:03

روز 10 تیر ماه سال جاری مدیرعامل بانک ملی برای چندمین بار اعلام کرد که برای وام های کمتر از 10 میلیون تومان بیشتر از یک ضامن نیاز نیست و شعبات نباید بیش از یک ضامن طلب کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، گفته های کاربران سایت و اظهارات مردم اما موید چیزدیگری است و به نظر می رسد برخی شعب برای دستورات مدیرشان تره هم خورد نمی کنند.

معرفی ضامن در زمان دریافت وام از بابت توان تعهدات پرداخت وام دریافت می شود؛ به این معنا که اگر گیرنده وام نتوانست به تعهداتش عمل کند ضامنی که باید از کارکنان دولت یا کاسبان معتمد باشد جبران خسارت بانک را بکند.که البته معقول به نظر می رسد.

جالب است بدانید بانک ها هنگام پرداخت وام های خرد زیر 10 میلیون تومان چنان سخت گیری می کنند که بسیاری از مراجعان از دریافت وام انصراف می دهند.

از جمله سخت گیری ها لزوم معرفی دو ضامن است که برای خیلی ها امکان پذیر نیست این در حالیست که بانک مرکزی و در راس آن رئیس بانک مرکزی بارها اعلام کرده که وجود یک ضامن برای دریافت وام های خرد کافیست .

حتی سخنان مدیر عامل بانک ملی هم که اعلام کرده از دستورات بانک مرکزی تبعیت می کنند چندان مورد استقبال مدیران شعب قرار نگرفته است و خبرهای رسیده حاکی است سختگیری ها برای پرداخت وام های خرد ادامه دارد.

این درحالیست که پرداخت وام های کلان چندان هم سخت به نظر نمی رسد و فقره اختلاس 3 هزار میلیاردی نشان می دهد که چندان هم سخت نیست وام چند صد میلیونی دریافت کرد.

از سوی دیگر مثل اینکه اینچنین وام هایی نیاز چندانی هم به ضامن ندارد که اگر این وام ها ضامن معتبری داشت می توانستیم انتظار داشته باشیم طی چند صد سال آینده این وام ها تسویه شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► در قاب تصویر/ لندن مهیای برگزاری المپیک
4 روش فروشگاه های بزرگ برای اینکه مشتریان بیشتر پول بدهند ◄

مطالب مرتبط
بنر