یادداشت/ انتشار شایعاتی درباره بانکی ها

دوشنبه ، 26 تیر 1391 ، 07:03

 

این روزها نظام بانکی کشور به زیر ذره بین مسئولان رفته و به شدت مورد بررسی و نظارت نهاد های مسئول از جمله بانک مرکزی قرار گرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، بعد از فراری شدن مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام ! بسیاری از مسئولان بالاخره به فکر افتادند تا به بررسی عملکرد نظام بانکداری کشور بپردازند.

 

 

شنیده ها حاکی است یکی از اعضای هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی طی ماه های اخیر به خارج از کشور عزیمت( بخوانید فرار) کرده و قصد بازگشت هم ندارد.

علیه یکی از اعضای هیات مدیره یکی دیگر از بانک های خصوصی هم مدارک زیادی گرد آروی شده و پیش بینی می شود طی ماه های آتی به دادگاه برود.(خبر20:30)

اگرچه نام اشخاص و بانک ها تا این لحظه از سوی بانک مرکزی و یا نهاد های حقوقی کشور اعلام نشده است اما بررسی ها همچنان ادامه دارد و در عین حال حدس و گمان ها هم رو به افزایش است.(خبر20:30)

لغو مجوز یکی از بانک های کشور که پیشتر از سوی بانک مرکزی اخذ مجوز کرده بود هم در نوع خود بی سابقه بود و باعث شده تا اعتماد برخی از مردم به نظام بانکداری کاهش یابد.

اگرچه مسئولان چنین اقداماتی را در راستای پاکسازی نظام بانکداری کشور و افزایش ضریب امنیت آن مطرح می کنند با این وجود تصور اینکه تا امروز در بانکها چه می گذشته و یا اینکه زین پس قرار است چه اتفاقی بیفتد باعث شکل گیری نگرانی هایی شده است.

البته شکی نیست که بدنه نظام بانکداری کشور همیشه پاک بوده و هست اما بروز اتفاقات اخیر لزوم تبیین نظام نظارتی دقیقی برای پیشگیری از چنین رویداد هایی را بیش از پیش آشکار می نماید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► توصیه‌های برندگان جوایز نوبل برای آینده شغلی شما
مرغ هدیه خبرنگاران شد!!+ کاریکاتور ◄

مطالب مرتبط
بنر