گرانی بیداد می کند افطاری رو بیخیال!

شنبه ، 31 تیر 1391 ، 07:39

قیمت خرمای درجه یک کیلویی 4800 تومان، زولبیا و بامیه کیلویی 4500 تومان،هر کیلو حلیم4000 تومان و هرکیلو آش رشته3500 تومان  در سال جاری تعیین شده است. برخی گزارش ها از خرمای 9000 تومانی خبر می دهد!

به گزارش بانکی دات آی آر، این درحالی است که قیمت هرکیلو خرما 2800 تا 3500 تومان، زولبیا و بامیه 3400 تومان ،حلیم3500 و آش رشته3000 تومان بوده است.

از سوی دیگر در سال گذشته گردش مالی آش و حلیم در تهران تنها 81 میلیارد تومان محاسبه شد . به این ترتیب با رشد قابل توجه قیمت ها ، گردش مالی این بازار از صد میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد .

 

 

 

در مورد قیمت گوشت و مرغ هم اگر آماری ندهیم خیلی بهتر است چون قیمتشان مثل قیمت ارز و سکه دقیقه ای تغییر می کند و ممکن است از اعتبار گزارش بکاهد!!!

با این اوصاف امثال بخشی از خانواده های ایرانی از تهیه این کالاهای لوکس!! محروم خواهند ماند و سفره های پر مهر و محبتشان!! خالی خواهد بود.

مهمانی دادن و مهمانی گرفتن هم که جای خود دارد احتمالا تا چند سال آینده به رسمی کهن و دیرباز تبدیل خواهد شد.

در این شرایط باز جای شکرش باقی است که آقای رئیس جمهور در سخنرانی اعلام داشتند از آنچه برمردم می گذرد آگاه اند و خودشان بچه ته خیابان ! اند.

با وجود تغییر چهره شهر و شور و شوق آمدن ماه رمضان اما نگرانی ها در خصوص عدم مدیریت صحیح قیمت ها کاهش نیافته و همه چشم به راه تغییرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گزارش/رمضان بر قیمت سکه و طلا تاثیر دارد یا ندارد؟
بیل گیتس: آب کم جو ، تشنگی آور به دست ! ◄

مطالب مرتبط
بنر