گزارش/ کالای ایرانی خریدار ندارد!

دوشنبه ، 9 مرداد 1391 ، 12:23

گشتم نبود نگرد نیست. در کل بازار چای کشور اثری از چای ایرانی نیست. بیشتر فروشندگان دلیل این امر را خریدار نداشتن چای ایرانی می دانند.

به گزارش بانکی دات آی آر، چای تولید ایران یا محکوم است به کود شدن یا صادر می شود به ترکیه که با برند خارجی وارد کشور شود و مشتری بیابد.

این داستان فقط مخصوص چای نیست خیلی کالاهای دیگر هم هستند که در کشور خریداری ندارند و محکوم به فنا و یا تغییر هویت اند.

چند سالی است که کسی لباس ایرانی نمی خواهد، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی برای خیلی ها کسر شان است و خیلی ها حاضرند گرسنه بمانند اما جنس ایرانی نخرند.

این همه از خود بیگانگی چرا؟

این سوالی است که برای خیلی ها مطرح می شود اما کسی پاسخ روشنی برای آن ندارد. یکی کیفیت پایین کالاهای داخلی را مقصر می داند و دیگری غرب زدگی را!

مسئولان هم هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازند.

با وجود تحریم ها و محدودیت های ورود برخی کالا ها به کشور اشتیاق خرید برند و مارک های خارجی هر روز در کشور بیشتر و بیشتر می شود.

سجاد معلم می گوید: در بعضی از منطقه های تهران اگر لباس غیر مارک بپوشی کسی تحویلت نمی گیرد. بچه ها کارشان پز دادن با لباس های مارک دارشان است و اینکه بگویند تابستان به کدام کشور خارجی سفر می کنند و از آنجا قرار است چه چیز هایی بیاورند.

وی می افزاید: تمام کیف ها و لوازم تحریر ها هرچند ایرانی هم باشند پر از تصاویر شخصیت های معروف هالیوودی اند و بچه ها آنها را قهرمان خود می دانند. من به عینه مشاهده کرده ام که خیلی از بچه ها  برای اینکه حتی در خواب آنها را ببینند مشتاق اند، چه برسد به هدیه گرفتن لوازمی که عکس آنها بررویشان است.

تولید کننده بنده خدا هم چاره ای ندارد جز اینکه نیازهای مشتری را برآورده کند وگرنه گرسنه خواهد ماند!

پرهام دانش آموز است و کیف بزرگ اسپایدرمن که از خودش هم بزرگتر است را به زور روی زمین می کشد. او این روزها سرش از مدرسه ام شلوغ تر است و از این کلاس به آن کلاس می رود. وقتی از او دلیل انتخاب کیفش را می پرسم با نگاهی عاقل اندر سفیه به من می گوید: اسپایدرمن است نمی شناسیش! مرد عنکبوتی واقعانمی شناسیش یا داری شوخی می کنی!

انگار اگر کسی این حضرت آقا را نشناسد باید از کره ای دیگر آمده باشد و یا اینکه خلاف شرع کرده.

اوضاع عجیبی است چای فقط چای سیلان، برنج، برنج تایلندی، لباس اسپایدرمن، خودرو ملی کار چین و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی.

بیشتر به شوخی می ماند تا واقعیت.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

 

 

► روش جدید کلاهبرداری همراه اول!
مدال های المپیک چقدر برای انگلیسی ها آب خورده است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر