7 نکته خواندنی برای امنیت بیشتر ایمیل ها

يكشنبه ، 16 مهر 1391 ، 11:48

امنیت اینترنت، موضوعی که همه ما می دانیم مهم است، اما گاهی اوقات این موضوع به راحتی در پس زوایای ذهنمان می نشیند، و شروع به فریب خودمان با این باور که “چنین چیزی برای من اتفاق نخواهد افتاد” می کنیم. خواه این نیروی ویرانگر جدیدترین ویروس یا تنها تلاش هایی برای هک کردن از سوی یک هکر جوان تازه وارد باشد، ما تنها یک کلیک از درگیر شدن با مشکلات امنیتی که ترجیح می دهیم با آن مواجه نشویم، فاصله داریم. در هیچ کجا این مسئله به اندازه ایمیل هایمان صحت ندارد.

مت هونان مقاله ای گیرا در وبگاه Wired در مورد امنیت اینترنت و نیز در مورد اینکه چگونه او قربانی نقص های امنیتی آنلاین گوناگون شده، نوشته است. در این مقاله، او نوشت “خطاهای امنیتی اشتباه من بود، و من بسیار بسیار به خاطر آنها متأسف و پشیمانم.” او به حقایق بسیار جدی دست یافت: در بیشتر موارد جایی که ما با سکسکه های امنیتی روبرو می شویم، می توانیم ردپای این موضوع را در جهل و غفلت خود بیابیم.

تمرین ها و تجربه های آنلاین ایمن در حفظ صددرصد هویت آنلاین شما و رهایی از ویروس ها، هکرها و همه گونه حقه ها و شیطنت های مبتنی بر اینترنت، ارزشمند هستند و بهترین مکان برای شروع کجاست؟ صندوق پستی تان.

در اینجا برخی نکات ساده اما مهم امنیتی آمده است که تا آنجا که امکان دارد باید برای حفظ امنیت حساب ایمیل خود بدانید.

 

 

1- از حساب های ایمیل جداگانه استفاده کنید.

اگر شما همانند بیشتر مردم هستید، حساب ایمیل تان احتمالا قطب مرکزی فعالیت های شخصی شماست. همه اطلاعیه های فیس بوک، ثبت نام های وبگاه، خبرنامه ها، پیام های شما، و غیره به ایمیل تان فرستاده می شوند، درست است؟ این بدان معنا است که شما همه تخم مرغ هایتان را در یک سبد می گذارید، اگر آن سبد اتفاقی سقوط کند، شما همه تخم مرغ هایتان را با آن از دست خواهید داد.

به بیانی دیگر، اگر شما همه فعالیت های خود را به یک حساب ایمیل معطوف کنید، چه اتفاقی می افتد هنگامی که کسی سر زده واردش می شود؟ می خواهم بگویم احتمال این وجود دارد که آنها به هر چیز دیگری دسترسی یابند. به همین دلیل شما می بایست از چندین حساب ایمیل استفاده کنید.

داشتن حساب های ایمیل جداگانه نه تنها به افزایش امنیت شما کمک خواهد کرد، بلکه همچنین به ارتقا بهره وری شما می انجامد. تصور کنید اگر بتوانید تمامی ایمیل های کاری خود را در یک حساب کاری ادغام کنید؛ تمامی دوستان و خانواده با حساب شخصی تان مکاتبه می کنند؛ دارای یک حساب تفننی برای وبگاه ها هستید؛ و یک حساب دم دستی برای لینک های هرزنامه ای ناشناخته دارید. به این ترتیب، اگر کسی حساب کاری تان را هک کند، تمام ایمیل های شخصی تان هنوز در امان هستند.

2- یک گذرواژه منحصر به فرد ایجاد کنید.


همراه با اندیشه چندین حساب، می بایست همچنین یک گذرواژه (رمز عبور) کاملا یکتا و منحصر به فرد برای هر یک از حساب های ایمیل خود داشته باشید. حتی اگر تصمیم به نگهداشتن یک حساب ایمیل اصلی دارید، مطمئن شوید که گذرواژه آن ۱۰۰% منحصر به فرد است.

استفاده از یک گذرواژه برای همه حساب های تان، اشتباهی در سطح افراد تازه کار است. فرض کنید کسانی ایمیل شخصی تان را هک کنند پس تمامی اطلاعیه های دریافتی فیس بوک، یادآوری های eBay، و غیره را مشاهده می کنند. هر هکر ابلهی آن حساب ها را با گذرواژه های یکسان به عنوان حساب ایمیل تان آزمایش خواهد کرد، و در مورد شما آنها موفق خواهند شد.

این توصیه ای معمولی است، می دانم، اما بسیاری از مردم هنوز آن را نادیده می گیرند. باید اعتراف کنم، برای مدت زمان بسیار طولانی، من نیز از گذرواژه ای یکسان به واقع برای همه حساب هایی که داشتم، استفاده می کردم. هنگامی که یکی از دوستانم به گذرواژه ام پی برد (بدون کنکاش کردن چیزی، خوشبختانه) دانستم که زمان فهمیدن و عاقل بودن است.

3- مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید.

هنگامی که با یک شرکت یا محصول خاص که نیازمند اطلاعات حساب شما است، سر و کار دارید، تا به حال چنین پیامی را دیده اید: هرگز اطلاعات شخصی شما را واگذار نمی کنیم. ما هرگز گذرواژه شما را درخواست نخواهیم کرد. هنگامی که کسی ایمیلی شامل درخواست اطلاعات شخصی تان برای شما می فرستد، بی درنگ می فهمید که این یک نیرنگ است.

اما سطح دیگری از این نوع کلاهبرداری وجود دارد و فیشینگ نامیده می شود. اساسا، کاربران بد اندیش و مغرض وبگاه هایی با ویژگی های برتر و پر سر و صدا (به عنوان نمونه، eBay، آمازون، فیس بوک، و غیره) را شبیه سازی و جعل کرده و عنوان می کنند که با مشکلاتی با حساب شما روبرو هستند؛ همه شما می بایست کاری برای رو به راه نمودن این مسئله انجام دهید و آن ارسال نام کاربری و گذرواژه به آنها به منظور تأیید اعتبارتان است. گاهی اوقات آنها حتی شما را به وبگاهی جعلی که دقیقا همانند وبگاه واقعی به نظر می رسد، ارتباط یا پیوند می دهند.

مراقب باشید. در حقیقت، هر زمان که اطلاعات شخصی تان به موقعیت بدون رو در رویی (عدم دیدار انسانی به صورت رو در رو) کشانده شد، کلاهبردار یاب شما می بایست بلند و آشکار به صدا درآید.

4- هرگز روی لینک ها در ایمیل ها کلیک نکنید.

فیشینگ مرا به سوی نکته بعدی ام می برد. هر زمان که لینکی (پیوند) را در یک ایمیل می بیند، در ۹۹% اوقات نباید روی آن کلیک کنید. تنها موارد استثنایی هنگامی است که شما در انتظار ایمیل خاصی هستید، همچون لینک ثبت نام یک انجمن یا ایمیل فعال سازی حساب کاربری بازی، یا چیزهایی همانند این.

اگر شما یک ایمیل هرزنامه که تلاش می کند تا خدمات یا محصول خاصی را به شما بفروشد، دریافت می کنید، هرگز بر روی هیچ یک از لینک های درون آن کلیک نکنید. هرگز نمی دانید که آنها شما را به کجا هدایت خواهند کرد. گاهی اوقات آنها ممکن است امن باشند؛ اوقاتی دیگر آنها شما را مستقیم به سوی درهای جهنم می برند و با انبوهی از نرم افزارهای مخرب و ویروس ها مواجه می کنند. اگر شما ایمیلی از بانک خود یا هر خدمات دیگری (به عنوان مثال، پرداخت صورت حساب یا قبض) دریافت نمودید، همیشه به صورت دستی از وبگاه بازدید کنید. بدون کپی کردن و چسباندن (paste). بدون کلیک مستقیم. بعدها از خود سپاسگذاری خواهید کرد.

5- پیوست های ناخواسته را باز نکنید.


پیوست ها هنگامی که به ایمیل می آیند، چیزهای فریبنده ای هستند. اگر شما در انتظار چیزی از طرف یک دوست یا دایی یا عمو هستید، پس با اطمینان، دست به کار شوید و پیوست را باز کنید. به تصاویر خنده داری که برایتان فرستادند بخندید. هنگامی که شما شخص فرستنده پیوست را می شناسید، همه چیز خوب است.

اما در صورتی که ایمیل ناخواسته ای است، هرگز هیچ فایل پیوستی را باز نکنید. حتی اگر فایل سالم و بی ضرر به نظر برسد، شما ممکن است با جهانی از آزار و ناراحتی روبرو شوید. نام فایل ها می تواند جعلی باشد. JPEG ها می توانند با ظاهر مبدل EXE ها باشند و آن EXE ها به محض دانلودشان اجرا خواهند شد و سپس شما ویروسی در دست هایتان خواهید داشت.

6- ویروس ها و نرم افزارهای مخرب را اسکن کنید.

اگر ایمیلی را باز می کنید و به هر حال مشکوک به نظر می رسد، دست به کار شوید و یک اسکن کننده نرم افزار های مخرب و ویروس را اجرا کنید. هر ایمیل هرزنامه ای شما را به ویروس آلوده نخواهد کرد و این ممکن است زیاده روی به نظر برسد که هر زمان یک ایمیل مشکوک را باز می کنید، اسکن کننده نرم افزار های مخرب را اجرا نمایید، اما در امان بودن بهتر از تأسف خوردن است.

در آن زمان که تصمیم می گیرید که به آن اجازه شروع دهید، می تواند زمانی باشد که رایانه شما یک keylogger را بارگذاری می کند.

7-  از وای-فای عمومی پرهیز کنید.

و در نهایت، هنگامی که در اینترنت عمومی هستید از بررسی ایمیل خود پرهیز کنید. بله، می دانم هنگامی که منتظر هواپیما برای رسیدن به ورودی (گیت) پرواز خود هستید، این می تواند برای بیرون کشیدن گوشی هوشمند یا لپ تاب تان برای بررسی پیام های جدید، وسوسه انگیز باشد. متاسفانه، وای-فای عمومی می تواند بسیار نا امن باشد.

برنامه هایی آن بیرون وجود دارند که شبکه یاب نامیده می شوند که بی تحرک در پس زمینه دستگاه برخی هکرها اجرا می شوند. شبکه یاب تمامی داده های بیسیم جاری در سراسر یک شبکه خاص را زیر نظر می گیرد، و آن داده ها ممکن است برای اطلاعات مهمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. همانند نام کاربری و گذرواژه شما.

عجیب است که با سپری شدن سال ها، امنیت در مواردی سفت و سخت تر می شود و ما به همان اندازه ای که همیشه در جهات دیگر فعال بوده ایم، آسیب پذیر باقی می مانیم. امنیت ایمیل به عقل سلیم و تصمیم های دقیق منحصر می شود. اجازه ندهید تنبلی و آسایش بر آرزو و خواست شما برای محافظت و آرامش سایه افکند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► 10 شهر و روستای روی آب + عکس
وقتی جوایز بانک ملت جان آدم را به لب می رساند! ◄

مطالب مرتبط
بنر