10 راهکار برای مقابله با بیکاری

شنبه ، 22 مهر 1391 ، 11:09

اوقات فراغت گاه ناگاه برای همه افراد پیش می آید اما کسانی که بیکار و یا درجسجوی کارند تقریبا تمام ساعات شبانه روزشان به جز زمان هایی که دنبال کارند اوقات فراغت محسوب می شود. زمانی که می توان آن را با کارهای مفید مختلف پرکرد.که البته برخی ها به بدترین شکل ممکن آن را هدر می دهند بنا به درخواست کاربران برای اینکه بتوانید از اوقات فراغتتان بهترین استفاده را بکنید در این گزارش برای شما راهکارهایی داریم.

به گزارش بانکی دات آی آر، معمولا پس از اتمام تحصیلات خانم ها و یا دوره سربازی برای آقایان تا زمانی که سرکار بروید زمان فراغتی پیش می آید که افراد درعین آنکه در جستجوی کارند زمان های آزاد زیادی دارند که نمی دانند با آنها چه کنند پیشنهاد های ما از این قرار است:

1. غصه نخورید و از فکر و خیال دوری کنید

اینکه چندین ساعت از شبانه روز خودتان را صرف نگرانی و غصه خوردن برای آینده تان بکنید و در اتاقتان را ببندید و یک گوشه زانوی غم بغل کنید هیچ گره ای از مشکلات شما باز نمی کند.

پناه بردن به کامپیوتر و وقت گذرانی در اینترنت هم به شما کمکی نمی کند جز اینکه وقتتان پر می شود. البته به بطالت.

2. در مورد اینکه می خواهید بازندگیتان چه بکنید فکرکنید

دوری کردن از فکر و خیال به معنای بی خیالی نیست بلکه درست در همین زمان بیکاری است که باید بیش از هر زمان دیگری به علائق خودتان فکر کنید و به صورت کاملا معقولانه ای تصمیم بگیرید که با توجه به وضعیت موجود و امکاناتی که در اختیارتان هست برای آینده تان چه کارهایی می توانید بکنید.

3. هرچقدر که می توانید مهارتهایتان را افزایش دهید

همه ما می دانیم که دانشگاه ها هیچ کسی را برای ورود به دنیای کار آماده نمی کنند اما بعد از اتمام تحصیل حتما لازم نیست در شرایطی که وضع مالیتان چندان مناسب نیست به کلاس های جور وا جور بروید تا مهارتهایتان زیاد شود.

کار آموزی همیشه بهترین راهکار است که شما را با محیط کار آشنا می کند و شاید حتی مدیران آن مجموعه را به استخدام شما در روزهای آتی ترغیب کند.

مهم نیست که به شما پولی داده نشود تجاربی که با حضور در یک محیط کاری جدی بدست می آورید ثروتی است که به راحتی نمی توان روی آن قیمت گذاشت. مضاف بر اینکه در بسیاری از موارد دیده شده کارفرمایان نیروهای مورد نیاز خود را از بین کار آموزان انتخاب کرده اند.

4. اگر پولدارید! به کلاس بروید

اگر خانواده شما توانایی پرداخت هزینه های کلاس هایتان را دارند فراگیری یک زبان خارجی به ویژه انگلیسی و همچنین فن آوری های روزی چون کامپیوتر بسیار مفید است. حتی اگر نتوانید در کلاس ها حاضر شوید می توانید با خواندن کتاب های کمک آموزشی و شرکت در امتحانات سازمان فنی و حرفه ای مدرک بگیرید.

5. از زندگی لذت ببرید

اگر مهارت های لازم را به دست بیاورید دیر یا زود سرکار خواهید رفت و سرتان شلوغ خواهد شد پس از این تایم نهایت استفاده را ببرید و به کارها و سرگرمی هایی بپردازید که دوستشان دارید و شاید اگر سرکار بروید کمتر بتوانید به آنها بپردازید.

البته آنهایی که هزینه هایشان کمتر است!

6.به خودتان برسید

معمولا در زمان تحصیل و کار وقت زیادی برای اینکه ورزش کنیم وجود ندارد. پس از اوقات فراغتتان بهترین بهره را ببرید ورزش کنید به سلامتی تان اهمیت بدهید به زبان ساده تر حسابی خودتان را تحویل بگیرید تغذیه سالم را در اولویت کارهایتان قرار بدهید از پرخوری پرهیز کنید و با خودتان مثل یک پادشاه ارزشمند برخورد کنید.

7. دنبال کار باشید و از هیچ فرصتی نگذرید

کار اصلی شما در زمان بیکاری دنبال کار گشتن است. از همه امکاناتتان استفاده کنید. از سایت های اینترنتی معتبر،جراید، نشریات، روزنامه ها، سایت های رسمی دولت و هرچه می تواند مفید باشد استفاده کنید تا حتی یک آگهی استخدام مناسب را هم از دست ندهید.

8. رزومه آماده و ارسال کنید

یک رزومه کامل و استاندارد از اطلاعات شخصی، تحصیلی و سوابق کاریتان آماده کنید و برای هرجا که می توانید ارسال کنید. تمام تلاشتان را بکنید که دیده شوید و به هر کسی که می تواند در این راه مفید باشد اطلاع دهید که مهارتهایتان چیست و دنبال کارهستید.

9. دعاکنید

از یاد خدا غافل نشوید که هم آرامش دهنده قلب هاست و هم بدون هیچ شکی راهگشای هر امری است. اگر پارتی ای به قدرتمندی خدا داشته باشید در هر زمانی که او صلاح بداند کار شما راه خواهد افتاد. به شرط اینکه باور کنید و به او اعتماد داشته باشید.

10. به دیگران کمک کنید

اگر می خواهید که خداوند به شما کمک کند و هرچه سریعتر سرکار بروید از زمان فراغتتان بهترین بهره را ببرید و به هرکسی که از دستتان برمی آید کمک کنید. از نزدیکانتان شروع کنید و اگر کمکی هم نمی کنید لا اقل کار دیگران را چند برابر نکنید. نگذارید حضور شما در منزل به یک مزاحمت دائمی تبدیل شود. مفید باشید.

شهرزاد کیافر

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► با این 9 روش علمی شادتر می شوید
یخجال 41 هزار دلاری، رقیبی برای آشپزخانه شما! ◄

مطالب مرتبط
بنر