5 اشتباه معمول در مصاحبه های استخدامی

دوشنبه ، 15 آبان 1391 ، 12:42

مصاحبه استخدامی را می توان مهمترین و سخت ترین خوان استخدام دانست. مرحله ای که اگر به سلامت آن را پشت سر گذارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که از خیل بیکاران جدا شده و به جمع شاغلان می پیوندید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تا به حال در باب اینکه انجام چه کارهایی برای مصاحبه استخدامی ضروری است، سخن های زیادی گفته شده، اما بعضی کارها هم هستند که انجام شان به سادگی می تواند موقعیت به دست آمده برای شغل مورد نظر را بپراند.

نکاتی ساده اما بسیار مهم که در این گزارش به آنها می پردازیم:

 

 

1. فراموش کردن نام مصاحبه کننده

لطفا نام مصاحبه کننده را بدانید  و تلاش کنید آن را فراموش نکنید، چرا که هم احترام به طرف مقابلتان می گذارید و هم وقتی وارد محیط مصاحبه شدید، دست کم نام شخصی را که روبرویتان نشسته و سوال و جواب می کند را می دانید.
این امر به شما کمک می کند که اعتماد به نفس بیشترییدا کنید. ظاهرا البته ربطی به اعتماد به نفس ندارد، اما امتحان کنید تا ببینید که چه تاثیر مثبتی بر شما دارد.


2. گم شدن و دیر رسیدن

این خواهش ما را لطفا رد نکنید! به نفع خودتان است. پیش از اینکه روز مصاحبه فرا رسد، به محل مصاحبه بروید تا مسیر را یاد بگیرید و در روز مصاحبه دیر نرسید و یا حتی گم نشوید!
اگر به هر دلیل مسیر را گم کنید یا دیر برسید، استرسی که بر شما وارد می شود، باعث می شود مصاحبه را خراب کنید.


3. سکوت مطلق در برابر یک سوال سخت

سکوت مطلق در برابر سوالاتی که برایتان سخت است، بدترین واکنشی است که می توانید در برابر آن پرسش از خود نشان دهید. این واکنش مصاحبه کننده را به سرعت به این نتیجه می رساند که شما توان کنار آمدن با شرایط سخت را ندارید و این امتیازی منفی برای شما به شمار می آید. پس تلاش کنید، پاسخ دهید، هر چند که کوتاه باشد.


4. نداشتن پیش زمینه مناسب

تا آنجاییکه امکان دارد از نوع شغل و شرایط شغلی که می خواهید برای مصاحبه اش بروید، اطلاعات جمع کنید و حتی درباره مدیرانش هم اگر اطلاعات کسب کنید، بسیار به شما کمک می کند. بدون پیش زمینه بودن مثل این است که وارد یک سرزمین جدید و ناشناخته شده اید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید.


5. سوال نپرسیدن

معمولا مصاحبه کننده ها مصاحبه خود را با این سوال به پایان می رسانند: شما سوالی ندارید؟ فکر نکنید که عین روشنفکری و لیاقت است که هیچ سوالی از مصاحبه کننده نپرسید. بلکه اتفاقا کاملا برعکس اگر از مصاحبه کننده سوالی در چارچوب همان مصاحبه بپرسید، در واقع اهمیتی که برای آن موضوع قائل هستید را به او نشان داده اید.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► مدیران ارشد فیس بوک سهامشان را فروختند!
در قاب تصویر/ مترو نیویورک را چطور خشک می کنند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر