دفاع معاون بانک مرکزی از احیای شورای پول و اعتبار

سه شنبه ، 23 مهر 1387 ، 17:06
 
 
معاون پارلمانی بانک مرکزی احیای مجدد شورای پول و اعتبار را باعث تسریع در روند تصمیم‌گیری در مسائل پولی عنوان کرد و گفت: با ابلاغ احیای این شورا یکی از ارکان بانک مرکزی به جایگاه اصلی خود بر می‌گردد.

حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر در خصوص احیای مجدد شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار یکی از ارکان بانک مرکزی بوده و در مدت بیش از یکسال گذشته وظایف آن بر عهده کمیسیون اقتصادی دولت گذاشته شده بود.
معاون پارلمانی بانک مرکزی افزود: به طور قطع اگر این شورا مجددا احیا و مصوبه آن ابلاغ شود، تصمیم‌گیری‌های پولی و بانکی در قالب این شورا انجام خواهد شد.
وی احیای شورای پول واعتبار را به دلیل تخصصی بودن آن در حوزه پولی باعث تسریع در روند انجام کارها دانست وتصریح کرد: به عبارت دیگر مقاماتی که در این حوزه در شورای پول و اعتبار گرد هم می‌آیند، فقط به حوزه سیاست‌های پولی توجه می‌کنند.
مستخدمین حسینی با تاکید مجدد بر اینکه با احیای این شورا تصمیم‌گیری در مورد بسیاری از مسائل پولی سریع‌تر خواهد شد، اظهارداشت: در قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351 شورای پول و اعتبار به عنوان یکی از ارکان بانک مرکزی است که با ابلاغیه آن به جای اصلی خود باز خواهد گشت.
به گفته وی احیای مجدد شورای پول و اعتبار در برنامه اصلاحات مدیریتی، عملیاتی و مالی نظام بانکی دیده شده بود. 

► عدم کفایت سرمایه بانک ها در جهت رشد اقتصادی برنامه چهارم
جزئیات بیشتر وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر