ابلاغ و تکذیب مصوبه های اقتصادی همچنان ادامه دارد

چهارشنبه ، 8 آذر 1391 ، 10:36

چند روز پیش بود که بخشنامه ای صادر شد که واردات کالا با ارز آزاد ممنوع است و درست 24 ساعت بعد همان بخشنامه لغو شد و گفتند تفسیر درستی از مصوبه انجام نشده است!این تفسیر اشتباه فقط یک نتیجه ناقابل داشت فقط قیمت برخی کالا ها نجومی افزایش یافت بعد اندکی کم شداما دیگر به جای اولش برنگشت!

 

در ساعات نخستین امروز هم یک خبر بر روی خروجی اخبار برخی خبرگزاری ها قرار گرفت از این به بعد قرار است  بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، انتقال آنی وجه از حساب خریدار به حساب فروشنده به صورت کارتی متوقف شده و واریز به حساب مقصد در 7 مقطع زمانی صورت بگیرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما تنها چند ساعت بعد تکذیبیه این خبر هم در آمد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها ضمن تکذیب این خبر گفت: کارت به کارت پول و خریدهای فروشگاهی کمافی‌السابق انجام می شود.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه همچنان خرید و فروش ها از طریق پایانه‌های فروشگاهی انجام می شود تصریح کرد: انتقال کارت به کارت از این طریق هم متوقف نشده بلکه پول 2 ساعت بعد به حساب مقصد واریز می شود و این امری عادی است چراکه در تمام دنیا وجه حاصل از انتقال کارت به کارت پایان شب به حساب‌ها واریز می شود اما در ایران این امکان فراهم شده که 2 ساعت بعد پول به حساب واریز شود.

این طور که پیش می رود کمتر می توانیم بر روی صحت و سقم مصوبه ها حساب کنیم. چون ممکن است یک ساعت بعد تکذیبیه اش منتشر شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► افزایش ارزش سهام فیسبوک و امیدواری تحلیلگران به آینده
بدترین بدبیاری های دنیای فناوری در سال 2012 ◄

مطالب مرتبط
بنر