روش های موفقیت در شرایط سخت اقتصادی

پنجشنبه ، 23 آذر 1391 ، 09:41

بحران اقتصادی کشورها، شرایط سختی را برای بسیاری از کسب وکارهای کوچک به وجود می آورد.

ری اسپراگ، کارشناس امور کسب وکارهای کوچک و معاون ارشد بخش بیمه گروه خدمات مالی هارتفورد، در مورد ۲۰۰۴ نفر از صاحبان کسب وکارهای کوچک تحقیق کرده است. در نتیجه این تحقیق آمده که اگرچه صاحبان کسب وکارهای کوچک به شدت نگران وضعیت اقتصادی و رشد هستند، اما بیشتر آنها (۶۸ درصد) خود را همچنان موفق می دانند. پاسخ های آنها، پنج روش را ارائه می دهد که به کمک آنها می توان تا حدی بر شرایط سخت اقتصادی غلبه کرد و در چشم انداز پرچالش کسب وکارهای کوچک به موفقیت رسید.

 

 

۱) سرعت تان را کم نکنید

وقتی کسب وکار به طور کلی با رکود مواجه شده، بدانید بهترین زمان برای سرعت بخشیدن به برنامه های اصلاحاتی شما فرارسیده است. به جای اینکه دست روی دست بگذارید و منتظر مراجعه یا تماس مشتری بعدی شوید، می توانید به طور مثال اقداماتی اساسی را برای کاهش هزینه ها شروع کنید. هشتاد درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک مورد مطالعه در تحقیقات شرکت هارتفورد گفته اند که فرصت های کاهش هزینه را به عنوان روشی برای کمک به اینکه شرکت هایشان بهتر بتوانند محیط اقتصادی متغیر را تحمل کنند، دنبال کرده اند. البته مشتری های فعلی را هم نباید فراموش کرد. تقویت رابطه با مشتری به ۷۶ درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک کمک کرده تا کمبود تجارت جدید را جبران کنند. در ضمن، ۶۹ درصد جذب مشتری های جدید را در دستور کار خود قرار داده و ۶۵ درصد طرح کسب و کارشان را اصلاح کردند.

۲) از اقدامات پرریسک در کسب وکار پرهیز کنید

در دنیای کسب وکار، کسانی که ریسک می کنند همیشه مورد تحسین قرار می گیرند. اما این برای موقعیتی است که به موفقیت می رسند. در شرایط اقتصادی متزلزل، محتاط بودن برای کارآفرینان عاقلانه ترین کار است.

بسیاری از کسب وکارهای کوچک ریسک را مدیریت می کنند و قبل از اینکه تحول استراتژیک بزرگی در اقدامات خود ایجاد کنند، رویکردی صبورانه اتخاذ می کنند تا شرکتشان را همچنان سر پا نگه دارند. طبق تحقیق انجام شده، ۷۳ درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک گفته اند که هنگام ریسک کردن بسیار محافظه کارانه رفتار می کنند. کسب وکارهای کوچک موفق قبل از اینکه به سوی فرصت های رشد جدید و مهیج خیز بردارند، سعی می کنند تا زمانی که چشم انداز کسب وکار پیشرفت کند، رویکردی سختگیرانه داشته باشند.

۳) هزینه ها را خردمندانه کاهش دهید

ممکن است زمانی برسد که مجبور شوید هزینه های خود را کاهش قابل توجهی دهید. بر اساس تحقیقات هارتفورد، ۶۸ درصد اعلام کردند که کاهش درآمد را مد نظر قرار دادند، در حالی که ۵۷ درصد طرح های توسعه ای را با محدود کردن سرمایه گذاری های خود، کاهش دادند. همچنین ۵۲ درصد افراد حقوق و مزایای شرکای خود را کم کردند و ۵۰ درصد کارمندان کمتری استخدام کردند.

قبل از اینکه تغییراتی که ممکن است اثرات زیان آوری بر کالاها و خدمات تولیدی شما داشته باشد اعمال کنید، در مورد هر کدام از روش های ذکر شده تحقیق کنید.

۴) آسودگی خاطر داشته باشید

یکی از مهم ترین اولویت های شما باید ایجاد طرح آمادگی برای مقابله با بحران و استناد به آن باشد. سپس اطمینان حاصل کنید بیمه نامه شما با نیازهایتان همخوانی دارد یا نه.

به گفته اسپراگ، طوفان سندی آمریکا تاکیدی است بر اینکه نه تنها بیمه داشتن اهمیت دارد، بلکه نوع بیمه هم مهم است. کلید بیرون آمدن از چنین حوادث یا هر نوع اتفاق غیرمنتظره دیگری مانند رکود اقتصادی، این است که با شرکت های بیمه ای تخصصی رابطه داشته باشیم و مطمئن باشیم این بیمه خدمات درستی به ما ارائه می کند.

مثلا اگر قصد دارید کسب وکارتان را از نظر جغرافیایی توسعه دهید، مطمئن شوید بیمه گر شما می تواند سیاست های شما را به روزرسانی کند تا این سیاست ها پاسخگوی قوانین و مقرراتی باشد که ممکن است از منطقه ای به منطقه دیگر فرق کند. همچنین اطلاعات خود را بیمه کنید. بیشتر شرکت های بیمه به کسب وکارهای کوچک در بازسازی ظواهر کار هنگام ضررهای بزرگ کمک می کنند. اما اطمینان حاصل کنید که بیمه گر شما می تواند از بین رفتن اطلاعات و داده ها را هم مدیریت کند.

۵) اشتیاق و علایق خود را پیگیری کنید

در تحقیق مذکور، ۸۱ درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک، موفقیت را انجام کاری که به آن علاقه دارند و از آن لذت می برند، تعریف کرده اند.

به گفته اسپراگ، عده کمی از آنها فقط به دنبال پول هستند. البته به طور طبیعی در مدیریت کسب وکار تیزهوشی و فراست نیز نقش مهمی دارد. بنابراین در کنار لذت دنبال کردن رویاهایتان، سختکوشی نیز باید وجود داشته باشد.

بر اساس داده های هارتفورد، اگر تنها لذتی که از تلاش در کسب وکارتان به دست می آورید فقط این باشد که شاهد رشد تراز بانکی تان باشید، موفقیت از شما دور خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************




► درقاب تصویر/ معدن سنگ فیروزه
جدیدترین لیست پردرآمد ترین شغل های ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر