برندگان دنیای فناوری در سال 2012

دوشنبه ، 4 دی 1391 ، 09:21

درست است که پیش بینی تمام شدن دنیا غلط از آب درآمد و تنها برای مدتی تمام مردم جهان را سر کار گذاشت، اما سال 2012 میلادی واقعا رو به پایان است و مثل سال هایی که از پی هم آمدند و رفتند، کم کم در حال بستن کوله بار و دادن جای خود به سال 2013 میلادی است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، از جمله حوزه های پر خبر سال 2012 خبرهای مربوط به تکنولوژی و فناوری بود که علاقه مندانش را به سمت خود جذب می کرد. شرکت های گوناگون در کش و قوس رقابت برای ماندن و بهتر شدن کارهای مختلفی انجام داده اند که طبیعتا برخی از آنها موفق و برخی دیگر ناموفق بوده اند.

در این گزارش شما را با تعدادی از سربلندهای دنیای فناوری در سال میلادی جاری آشنا می کنیم که به نوعی می توان آنها را برندگان سال 2012 نامید:

 

ماریسا مایر


دختر طلایی سابق گوگل، از زمانی که به عنوان نقش اول یاهو انتخاب شد، نشان داد توانایی هایی بالاتر از تصور دیگران دارد. ایجاد قدرت نفوذ بیشتر برای برند یاهو، ایجاد ارتباطات موثر برای زنده کردن دوباره محصولات متزلزلی چون فلیکر، ایجاد همکاری های تازه و تقویت همکاری های پیشین و بالاخره جذب شرکت های کوچکتر از جمله اقداماتی است که نام خانم مایر را در یاهو درخشان می کند.

او وعده داده است که موفقیت اصلی یاهو در سال 2013 رقم خواهد خورد. خانم مایر یک فرزند هم دارد.

 

 

تیم مریخ نورد کنجکاوی


شاهکار حیرت انگیز سازمان فضایی آمریکا، ناسا، در سال 2012 قطعا فرستادن مریخ نورد عظیم الجثه کنجکاوی به سیاره مریخ بود. این عملیات، یکی از پیچیده ترین عملیات های ناسا از زمان تاسیس این سازمان بوده است.

خوشحالی و شادی وصف ناپذیر ناسایی ها هنگام فرود آمدن کنجکاوی بر سطح خاک مریخ، گواه کار بزرگی است که بابک فردوسی و همکارانش در ناسا انجام داده اند.

اینستگرام

اینستگرام هم پس از اینکه در ماه آوریل سال رو به پایان میلادی از سوی فیس بوک، به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، به یک پیروزی بزرگ دست یافت. اینستگرام که شبکه ای محبوب برای به اشتراک گذاری عکس است، نرم افزارهای خود را ارتقا داد تا کاربران فیس بوک و طرفداران خودش راحت تر بتوانند از امکاناتش استفاده کنند.

مایکروسافت

 

دادن عنوان برنده به مایکروسافتی ها شاید در نگاه اول غلوآمیز باشد، چراکه آنها هنوز به نزدیکی های رقیبان خود در بازار تبلت و موبایل نرسیده اند، اما مهم این است که این کار آغاز شده است.

از جمله کارهایی که این شرکت در سال 2012 انجام داد، ارتقای پلت فرم ویندوز فون، افزایش سخت افزارها، و غافلگیر کردن کاربران با معرفی تبلت این شرکت بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► تاثیرگذارترین شخصیت های سال 2012+ عکس
عابربانکها فرصتی برای کلاه برداری ◄

مطالب مرتبط
بنر