اس ام اس بانکینگ و کاربردهایش

سه شنبه ، 24 بهمن 1391 ، 08:53

یکی از متداول ترین سیستم های بانکداری را می توان بانکداری با استفاده از پیام کوتاه دانست. سیستمی که بسیاری از بانک ها از آن استفاده می کنند اما به اندازه اینترنت بانکینگ و حتی موبایل بانکینگ در کشور رایج نشده است.

از طریق این شیوه، اطلاعات حساب مشتریان و چگونگی ارتباط آن ها با استفاده از پیام کوتاه انجام می شود. با ارسال کدهای خاص به بانک مقصد، می توان از طریق سیستم اس ام اس، اطلاعات حساب را ملاحظه کرد.

اخیرا برخی از بانک ها، هنگامی که تراکنشی بر روی حسابی انجام می شود، آخرین وضعیت حساب را به شماره موبایل صاحب حساب اس ام اس می کنند. این امر، تاثیر زیادی بر آگاهی نسبت به تراکنش های صورت گرفته بر روی حساب هایی دارد که از متوسط تراکنش بالایی در هفته و ماه برخوردارند و صاحب آن ها را از آخرین وضعیت حساب در هر نقطه ای از کشور آگاه می کند.

 

انتقال وجه و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، از دیگر مزایای اس ام اس بانکینگ است که به نظر می رسد هنوز در ایران و حتی کشورهای اروپایی، استفاده گسترده آن در دستور کار قرار نگرفته است.

آنچه مسلم است، حرکت به سمت و سوی پرداخت های الکترونیک و استفاده گسترده از بانکداری اینترنتی و خدمات آن روز به روز در حال افزایش است. به نظر می رسد با فرصت هایی که در این زمینه ایجاد شده است، کارآفرینان و فعالانی که قصد دارند از طریق این ظرفیت ها به توسعه کسب و کار بپردازند، باید به ارائه راه حل هایی جهت تسریع و سهولت استفاده از بانکداری اینترنتی روی آورند.

سرمایه گذاری بهتر و بیشتر برای استفاده از بانکداری اینترنتی باید اول توسط دولت ها صورت بگیرد و دانشگاه نیز به عنوان بازوی علمی برای گسترش زیر ساخت های علمی ان تلاش کند.

افزایش امنیت و پردازش اطلاعات در فضای بانکداری یکی از مهم ترین نیازهایی است که کاربران بانکداری الکترونیکی خواهان آن هستند. زمینه فراهم کردن کسب و کارهای خلاق مبتنی بر بانکداری اینترنتی بسیار است. کارآفرینان دیجیتال می توانند با استفاده از زیر ساخت های موجود، نوآوری هایی برای ارائه خدمات به مشتریان بانک ها از طریق بانکداری اینترنتی فراهم کنند. طراحی و تولید application های قابل نصب بر روی نرم افزارهای مختلف گوشی های موبایل که امکان ارائه سرویس های گوناگون را برای مشتریان فراهم کند از جمله مواردی است که می تواند مورد توجه باشد.

طراحی پلت فرم هایی برای ارائه خدمات تبلیغات الکترونیکی بر روی گوشی های موبایل با استفاده از فناوری های بانکداری الکترونیکی می تواند درامد زایی دیگری را برای بانکداران اینترنتی فراهم کند.

اخبار بانکی دات آی آر:

============

► کار"پلیس فتا" چیست؟
در قاب تصویر/ کره شمالی، از نگاه یک توریست ◄

مطالب مرتبط
بنر