مقابله گروه 20 با فرار مالیاتی شرکت های بزرگ دنیا

دوشنبه ، 30 بهمن 1391 ، 14:16
وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه٢٠ در نشست امروز خود در مسکو متعهد شده‌اند که با فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ چندملیتی مقابله کنند.

بیانیه پایانی این نشست تاکید کرده اعضا مصممند تا مانع از این شوند که شرکت‌های چندملیتی با شیوه‌های حسابداری درآمدهای خود را به گونه‌ای جلوه دهند که مالیات کمتری بپردازند.


بنا به یکی از مطالعات تازه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه شرکت‌های بزرگ چندملیتی این امکان را دارند که با سوءاستفاده از تفاوت‌های قوانین مالیاتی کشورهای مختلف، سود کسب‌شده در یک کشور را به کشوری دیگر منتقل کرده و مالیات کمتری بپردازند.

جورج آزبورن، وزیر اقتصاد بریتانیا، گفته که وادار کردن شرکت‌های بزرگ به پرداخت مالیات لازم تنها با همکاری کشورهای گوناگون ممکن است.

شرکت‌های بزرگی چون آمازون، گوگل، استارباکس و فیسبوک مدتی است که به دلیل استراتژی‌های خود درباره اعلام درآمدها و پرداخت مالیاتشان در کانون توجه‌ قرار گرفته‌اند.

وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی گروه ٢٠ همچنین از کاهش ارزش پول ملی به منظور افزایش قدرت رقابت در تجارت بین‌المللی ابراز نگرانی کرده و آن را به "نبرد ارزی" تشبیه کرده‌اند.

به تازگی ژاپن برای افزایش صادرات خود ارزش ین را کاهش داده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► رشد اقتصادی ایران؛ 23 منطقه و 164 جهان
7 نکته برای اینکه به اهداف شغلی خود برسید ◄

مطالب مرتبط
بنر