بانک سپه تلاش های قدرت های خارجی جهت تحریم ایران را ناکام کرد

سه شنبه ، 7 آبان 1387 ، 16:28

بانکی: معاون بانك و بيمه وزير اقتصاد گفت: بانك سپه با تلاش و مجاهدت خود باعث شد تا تلاش‌هاي صورت گرفته براي به بحران كشيدن نظام بانكي كشور خنثی  و بي‌اثر شود به همين دليل قدرت‌هاي بزرگ از اين اقدام بانك سپه احساس حقارت مي‌كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك سپه، حميد پورمحمدي در جمع مديران ارشد بانك سپه با اشاره به پيشينه و قدمت بانك سپه اظهار داشت: سال 1304 در شرايطي كه كشور به شدت از سوي كشورهاي استعماري همچون انگليس و روسيه در عرصه اقتصادي تحقير مي‌شد، بانك سپه با مديريت ايراني پا به عرصه اقتصادي كشور گذاشت و طليعه دار بانكداري كشور شد.
وي با بيان اينكه شروع نظام بانكداري در كشور مرهون تولد و تلاش بانك سپه است، افزود: بعد از گذشت بيش از 84 سال از آن اتفاق، كينه و بغض قدرتهاي استعماري دوباره سرباز كرد و نوك اين بغض و كينه دوباره به سمت بانك سپه نشانه رفت.
معاون وزير اقتصاد در امور شركتهاي دولتي و بيمه و بانك با بيان اينكه بانك سپه براي دومين بار با تلاش خود احساس حقارت را در وجود اين قدرتها گذاشت، گفت: استعمارگران و قدرتهاي بزرگ فكر مي‌كردند كه با تحريمها و شيطنتهاي خود مي‌توانند نظام بانكي را كه طليعه دار آن بانك سپه است با مشكل مواجه كنند اما به عينه ديدند كه اين امر ميسر نشد و تيرشان به سنگ خورد.
پورمحمدي با بيان اينكه اين مجاهدت و فداكاري بانك سپه انسان را به تكريم و تحسين واميدارد، اظهار داشت: در حاليكه كوچكترين مشكل و تنش در روابط بانكهاي خارجي باعث ايجاد بحران در آنها شده و نظام آنها را از هم مي‌پاشد بانك سپه بعنوان طليعه دار نظام بانكي ايران علي‌رغم تمام تلاشها و بحران آفريني‌ها استوار ايستاد و سرزنده و شاداب به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
وي افزود: سيستم بانكي اين بحران را هضم كرد و از كيان و كليت خود به خوبي دفاع نمود. هر چند سخت بود اما اين دوران با اندوختن تجربه‌هاي گرانبهايي پشت سرگذاشته شد.
پورمحمدي در ادامه با اشاره به اجراي برنامه‌هاي كلان اقتصادي و چشم‌انداز 20 ساله كشور گفت: تحقق اهداف و برنامه‌هاي چشم‌انداز و توسعه پنج ساله بدون حضور فعال و مجدانه سيستم بانكي امكان پذير نيست.
وي افزود: وجود بانكهايي كارآمد و توانا كه در عرصه اقتصادي كشور نقش فعال و پويا دارند نويد دهنده نيل به رشد و توسعه اي پايدار خواهد بود.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه آينده‌گان در مورد ما قضاوت خواهند كرد، گفت: ما بازيگران اين دوره از اقتصاد كشور هستيم، مطمئناً نسل‌هاي آينده در مورد اين نقش تاثيرگذار سيستم بانكي در شرايط كنوني اقتصاد كشور قضاوت خواهند كرد.
وي خطاب به مديران ارشد بانك سپه اظهار داشت: پشت‌سرگذاشتن چنين بحران بزرگي بدون مجاهدت و تلاش شما مديران و همكارانتان در بخشهاي مختلف امكان‌پذير نبود به همين دليل تجربه اين دوره را ثبت كنيد و چراغي قرار دهيد براي عبور از تندبادها و شرايط سخت آينده.
پورمحمدي افزود: در شرايط كنوني مي‌طلبد تا با انسجام و هم‌فكري بيشتر از گذشته زمينه رشد و پويايي هر چه بيشتر بانك سپه را در عرصه اقتصادي كشور فراهم و امتياز پيش‌تاز بودنتان را حفظ كنيد.
وي با بيان اينكه ما در وزارت امور اقتصاد و دارايي هر زمان نياز به فكر و ايده جديدي در عرصه بانكداري داشتيم دست به سوي بانك سپه دراز مي‌كرديم و از آنها كمك مي‌خواستيم، افزود: اين انتظار همچنان نيز وجود دارد و ما منتظر بهره‌مندي سيستم بانكي از ايده‌ها و تفكرات نوين در عرصه بانكداري كشور از سوي بانك سپه هستيم.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه اكثر شركتهاي بزرگ و غولهاي اقتصادي سر از خاكستر بلند كردند، اظهار داشت: تجربه سالهاي اخير و گذر از بحرانهاي ايجاد شده بهترين توشه و پيش نياز براي پويايي هر چه بهتر بانك سپه و حضوري پرقدرت و با صلابت تر اين بانك در عرصه داخلي و جهاني است.
وي افزود: بانك سپه الهام بخش سيستم بانكي كشور در عرصه اقتصادي براي گذراندن بحران و حضور پرقدرت در عرصه بين‌المللي است.
پورمحمدي گفت: با تلاش و كوشش سال آينده بايد سال رشد و پويايي و اعتلاي هر چه بيشتر بانك سپه در عرصه بانكداري ايران و جهان باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

► شعبه ي بانك پاسارگاد در بجنورد، مركز خراسان شمالي افتتاح شد
بانک مرکزي جهت رشد امنيت سرمايه گذاري خارجي کارگروه ويژه تشکيل ميدهد ◄

مطالب مرتبط
بنر