یک خبر مهم در عالم بانکداری

سه شنبه ، 8 اسفند 1391 ، 14:58

 

کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی که چاپ آن به اتمام رسیده بود تجدید چاپ شده و در اختیار دانشجویان و جویندگان علم قرار گرفت.


در این کتاب می خوانیم.
بخش اول: بانک و بانکداري الکترونيکي

فصل اول: صنعت بانكداري الکترونيکي

فصل دوم: انتقال الکترونيکي وجوه

فصل سوم: بانکداري الکترونيکي بين بانکي در سطح جهاني

فصل چهارم: بانکداري الکترونيکي بين بانکي در سطح ملي

فصل پنجم: بانكداري الكترونيكي درون بانكي

بخش دوم: مديريت راهبردي، ريسک و امنيت در بانکداري الکترونيکي

فصل اول: عوامل مؤثر در پيكربندي و تدوين راهبرد در بانكداري الكترونيكي

فصل دوم: اصول مديريت ريسك در بانكداري الكترونيكي

فصل سوم: امنيت در بانکداري الکترونيکي

بخش سوم: فناوري‌هاي بانکداري الکترونيکي

فصل اول: بانكداري از طريق موبايل

فصل دوم: بانکداري بر اساس اينترنت

فصل سوم: بانکداري با استفاده از خود پرداز

فصل چهارم: بانکداري بر اساس پايانه‌هاي فروش

فصل پنجم: بانکداري تلفني

فصل ششم: بانکداري خانگي و اداري

فصل هفتم: فناوري‌هاي کاربردي در بانکداري الکترونيکي

بخش چهارم: پرداخت الکترونيکي، مدل‌ها و چالش‌ها

فصل اول: پول الكترونيكي

فصل دوم: پرداخت الکترونيکي

فصل سوم: كارت

عنوان صفحه بخش پنجم: تجارت و بانکداري الکترونيکي

فصل اول: جايگاه بانکداري الکترونيکي در تجارت الکترونيکي

فصل دوم: تجارت الکترونيکي کاربردي

بخش ششم: مديريت بازاريابي، مشتري مداري و کيفيت محصول‌ها و خدمات در بانکداري الکترونيکي

فصل اول: مديريت بازاريابي در بانکداري الکترونيکي

فصل دوم: مديريت ارتباط با مشتريان و اندازه‌گيري رضايت مشتري در بانکداري الکترونيکي

فصل سوم: مديريت كيفيت خدمات بانكي

درمقدمه این کتاب آمده است:

توسعه فناوري اطلاعات آثار و تبعات مثبتي در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و جوامع بهره‌بردار از اين فناوري‌ها گذاشته است.
تجارت نوين نيازمند ابزارها و زير ساخت‌هاي مناسبي براي گسترش فرآيند‌هاي اقتصادي است. يکي از مهم‌ترين شاخص‌ها در مراودات تجاري، بانک‌ها هستند. بانک‌ها با برقراري ارتباطات تنگاتنگ و نزديک با مردم نقشي کليدي را در عرصه تجارت بازي مي‌کنند و به همين دليل هميشه در تلاش هستند تا براي پيشي گرفتن از رقيبان، خدمات خود را در ابعاد کمي و کيفي گسترش دهند.

ورود بانک‌ها به عرصه بزرگ فناوري اطلاعات اين امکان را براي آنها فراهم آورد تا جهش‌هاي چشمگيري براي ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آنها با استفاده از ابزارهاي ارتباطي و اطلاعاتي هر روز شيوه‌هاي جديدتري را به مشتريان خود معرفي مي‌کنند تا مشتري سريع‌تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نيازش را دريافت کند. در واقع فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي به بانک‌ها در رسيدن به شعار هميشگي "مشتري محوري" کمک بزرگي کردند.

اتوماسيون سامانه‌هاي بانکي در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشتريان به بانک‌ها اين فرصت را داد که ضمن ارائه خدمات مطلوب‌تر، اعتماد مشتريان را به استفاده از سامانه‌هاي الکترونيکي بانکداري افزايش دهد. جريان فناوري گرايانه در بانک‌ها حاکي از دغدغه، توجه و نگاه تازه‌اي در زمينه مسائل اقتصادي، تجاري و به تبع آن مسائل بانکي مي‌باشد. نبايد اين مسئله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهاني به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرايي جريان‌ها و مسائل گوناگوني است و در اين بين بانکداري نيز از تحولاتي همچون انقلاب اطلاعات، جريان سرمايه، تحولات فناوري و تحولات سازماني بي‌تأثير نبوده است. بانکداري الکترونيکي به عنوان يک مفهوم عام در توسعه ديجيتالي خدمات بانکداري به شمار مي‌رود و به همين دليل ممکن است در شناخت آن جزئي‌نگري‌ها و استنباط‌هاي شخصي تأثيرگذار باشد. مفهوم بانکداري الکترونيکي و کارايي‌هاي آن، براي بسياري از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نيست و به همين دليل هم بهره‌برداري بهينه‌اي از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي توسعه‌ آن صورت نمي‌گيرد.

از سوي ديگر چالش مديريت هميشه بهره‌برداري از نظام‌ها و فناوري‌هاي نو را با مشکلات و مسائل مختلفي رو‌به‌رو ساخته است. رسيدن به رويکرد جامع و کلان در مديريت بنگاه‌هاي مالي مي‌تواند زمينه‌ساز تحول و گرايش عمومي به کاربرد بانکداري الکترونيکي باشد.

اين کتاب سعي دارد نگاه جامعي به همه مسائل و چالش‌هاي حوزه بانکداري الکترونيکي داشته باشد و به عنوان منبعي کاربردي مورد استفاده مديران بانک‌ها، روساي شعبه‌ها، کارشناسان بانکي، دانشجويان و همه علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بيش‌تر در خصوص بانکداري الکترونيکي قرار گيرد. مؤلفان کتاب ضمن تشکر و قدرداني از زحمات تمامي بزرگان و پيشکسوتان بانکي اميدوارند از راهنمايي‌هاي ارزنده و راهگشاي خوانندگان اين کتاب بهره‌مند شوند.
این کتاب توسط فرشته ضرابیه و سهیلا سلطانی و فرنود حسنی تدونی و توسط انتشارات سبزان و در 544 صفحه به چاپ رسیده است و برای تهیه آن می توان با شماره تلفن 88847044 تماس گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 2 اصل برای رسیدن به موفقیت مالی
دست یاری بانک سامان به سوی ورزقانی ها ◄

مطالب مرتبط
بنر