آنها که با نوروزشغلشان نو می شود!

نوروز که می آید خیلی چیز ها نو می شود برخی ها هم شغلشان را تازه می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، آن هایی که پدرمادر ها دل خوشی ازشان ندارند ولی بچه ها دورا دور علاقه قلبی به لواشک ها و آلوچه های غیربهداشتی و بدون پروانه ساختشان دارند. از چندین و چند روز مانده به نوروز شغل تازه می کنند و تاپایان سیزده به در هم مشغول می مانند.

 

ماهی یه باله، دو باله ،سه باله و…

ازنانوایی و بقالی گرفته تا کفاشی و اغذیه فروشی هرکسی که یک گل جا در مغازه و محل کسبش جا داشته ماهی قرمز می آورد! آنها هم که جای ثابتی ندارند گوشه و کنار خیابان ها را از دست نمی دهند. انقدر ماهی های رنگارنگ می بینی که توهم بر می داردت که اگر ماهی نخری حتما نوروز هم نمی آید! بیچاره ماهی هایی که هر سال پیشمرگ شادی های چند روزه ما می شوند.

دست کی سبز تره؟

این کل کل مادرها،مادر بزرگ ها و عمه ها و خاله هاست. هرکسی می خواهد به دیگران ثابت کند که دستش سبز تر است و سبزه های بهتری به عمل می آورد! البته بعضی ها هم که وقت ندارند از سبزه های آماده استفاده می کنند که هر سال گرانتر و البته شیک و با کلاس تر می شوند!

این سبزه ها هم برای خودشان کلی درجه بندی دارند بزرگ و همچین یه کم سنتی برای مادر بزرگ و پدربزرگ ها، کوچیک و شیک و پیک برای خانه تازه عروس داماد ها، سبزه سفری هم داریم! مخصوص ماشین ها و سیزده به در ها هرکدام هم قیمت خودش را دارد.

حاجی فیروز و ساز و آواز

 

نوازندگان دوره گرد اگرچه خیلی ها شان جز یکی دو آهنگ فولکلور بیشتر بلد نیستند اما هنرمندانی اند که ساز و شادی های سرشار از خاطره های خوش به کوچه و محل های ما می آورند. این ها در نوروز هم برای ما شادی می آورند اگرچه خیلی هاشان از سرما می لرزند و شاید اغلبشان دل شادی نداشته باشند. لطفا با آنها مهربان باشید حتی اگر دوست ندارید پولی به آنها بدهید لا اقل لبخندتان را دریغ نکنید.

تخم مرغ رنگی از نوع سفالیش!

این روزها همه جور تخم مرغ رنگی ای می فروشند از تخم مرغ پلاستیکی تا چوبی و سفالی! اما هیچ چیز جای تخم مرغ های رنگی که مادر بزرگ ها با رزچوبه و پوست پیاز رنگ می کردند نمی گیرد لا اقل آنها اگرخیلی شیک و باکلاس نبودند بعد تحویل سال می شد خوردشان !

شغل های شکمی

 

لواشک، لبو و باقالی، چای داغ، نسکافه و آش رشته مال خرید های قبل از عید است. این روز ها اسنک، ذرت مکزیکی ،مینی پیتزا و پیراشکی هم به لیست خرید های اصلی اضافه شده!

سمنو عمه لیلا فراموش نشود.

بعد سال تحویل هم که بساط چغاله کیلویی ۴۰ هزارتومان که این روزها دانه ای ۵۰۰ تومان فروخته می شود، به راه است. راستی اگرمی خواهی آبرویت حفظ شود قبل از اینکه بچه معرکه بگیرد و گریه زاری کند و وسط خیابان اجدادت را بیارد جلوی چشمت از بعضی خرید ها چشم پوشی کن و به شکم بچه برس!!!

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *