چند مدل سبک کاری وجود دارد؟!

چهارشنبه ، 14 فروردين 1392 ، 08:07

هیچ چیز خسته کننده تر و کسل کننده تر از این نیست که ساعت ها به حرف های این و آن راجع به نحوه کار کردن و آنچه درباره درست است و آنچه غلط است، گوش کنید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، داد سخن دادن درباره اینکه نحوه کار کردن من درست است و من بیشتر از همه کار می کنم و تو چون روش من را نداری پس درست کار نمی کنی، کار ساده ای است، اما قطعا بی فایده هم هست.

اینکه چگونه کار کنیم تا بازدهی بیشتری داشته باشیم کاملا بستگی به روحیاتمان دارد و هیچکس نمی تواند دیگری را به خاطر اینکه به سبک او کار نمی کند، مورد بازخواست قرار دهد، چون برای کار کردن سبک های مختلفی وجود دارد.

در گزارش پیش رو برای شما از چهار سبک کاری متفاوت می گوییم که هر فردی براساس روحیات خود در یکی از این چهار دسته قرار می گیرد:

1. عملگرا

در سبک کاری عملگرا، آنطور که از نامش پیداست، عمل کردن اصل اساسی است. کسانی که طرفدار این سبک کاری هستند، وقتی وظایفشان را کامل انجام می دهند، فهرست های کاری شان را بررسی نهایی می کنند و پروژه های شان را به سرانجام می رسانند، تازه زنده می شوند.

آنها معمولا تمرکز زیادی را بر کار می گذارند و در انجام وظایف خود بسیار دقیق هستند.

درست است که عملگراها تمرکز زیادی روی کار می گذارند، اما گاهی ممکن است فراموش کنند با آنچه انجام می دهند، ارتباط درست برقرار کنند.


2. هدایت گر

آنهایی که طرفدار این سبک کاری هستند معمولا دیدگاهی از خود دارند و برای دیگران هم الهام بخش می شوند. وظیفه دیگران در قبال چنین افرادی معمولا کمک کردن نیست بلکه باید به آنها گوش کرد، تحسینشان کرد و در نهایت از آنها پیروی کرد.

بدون رهبران و هدایت گرها ما آدمهایی هستیم که فقط دور خودمان می چرخیم.

هدایت گرها را می توان از سایرین سوا کرد، هر چند که گاهی به خاطر جلوتر بودن از دیگران، یادشان می رود و فراموش می کنند که دنباله رو های خود را زیر نظر بگیرند.


3. دوستانه

طرفداران سبک کاری دوستانه به دنبال ایجاد روابط هستند. آنها با اعتقاد به هارمونی و هماهنگی، شدیدا به دنبال مدیریت روابط و ایجاد توافق هستند.

طرفداران این سبک کاری همچنین آدمهایی حساس و دلسوز هستند. اگر بخواهید به احساس واقعی هر یک از همکاران خود پی ببرید به سراغ دوستداران سبک کاری دوستانه بروید.

اینطور افراد با وجود اینکه حس بزرگی را در دیگران تقویت می کنند، اما کارشان چندان محسوس نیست و به چشم نمی آید.

 

4. فراگیری

طرفداران این سبک کاری در واقع همان طرفداران تحقیق و پژوهش هستند. اینطور افراد عاشق یادگیری و دقت در تفاوت میان مسائل مختلف هستند.

آنها اهل کنکاش و منظم هستند، ضمن اینکه نسبت به سایر افراد تمایل بیشتری به تفکر استراتژیک درباره مسائل گوناگون دارند.

این افراد البته بدون دیگران چندان کارایی ندارند، چراکه برای نشان دادن خود نیازمند تیمی هستند که از هر لحاظ آماده عمل باشد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

► گرانترین شهرهای جهان
چطور می توان از اینترنت کسب درآمد کرد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر