طلا همچنان برمدار سقوط

پنجشنبه ، 29 فروردين 1392 ، 08:34

 

کاهش قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر بی سابقه بوده و موجب تغییراتی در عملکرد اقتصادی بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان شده است.اگرچه برخی از فروشندگان بازار های داخلی تلاش کردند در مقابل کاهش قیمت ها بایستند اما چندان موفق نبوده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما علت اصلی تحولات چند ماه اخیر کدام است.ماجرای بحران مالی قبرس و توسل این کشور کوچک به نهاد های بین المللی برای کمک این کشور را وادار به تغییراتی درسیاست گذاری هایش کرد که یکی از این تصمیمات فروش 400 میلیون یورویی ذخایر ارزی این کشور کوچک است. به این ترتیب پیش بینی کار شناسان محقق شد واندکی از قیمت های طلا کاسته شد.

از سوی دیگر نگرانی های تازه ای در خصوص ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو(بانک مرکز) آمریکا به وجود آمد.

اجرایی شدن این سیاست ارزش دلار آمریکا را بالابرده و درمقابل باعث کاهش ارزش طلا خواهد شد.

ادامه روند کاهشی قیمت طلا در سراسر جهان سبب شد قیمت در بازار داخلی هم بشکند و با تاخیری چند روزه قیمت سکه کاهش یابد.

اما انفجارهای بوستون به داد بازار طلا رسید و قیمت ها اندکی افزایش یافت با این وجود در بازارهای داخلی انتظار می رود تا قیمت ها کاهش یابد و طلا فروشان منتقدان سرسختی پیدا کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته به جمع منتقدان طلافروشان پیوست و خواستار کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه شد.این اظهارات در شرایطی عنوان شد که قیمت جهانی طلا عصر روز گذشته پیشروی خود را به سمت 1400 دلار آغاز کرده بود تا افت قیمت طلا را به 12.5 درصد برساند. نرخی که در صورت ادامه رشد تا بروز واکنش عملی دولت و نهادهای نظارتی به حباب قیمت ها، صورت مساله را پاک خواهد کرد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

► لوکوپوک جدید را از دست ندهید!
ویکی پدیا فارسی بدون نیاز به اینترنت را از دست ندهید! ◄

مطالب مرتبط
بنر