مهندس ایرانی و سامسونگ موبایل ذهن خوان می سازند

يكشنبه ، 1 ارديبهشت 1392 ، 12:06

دور از انتظار به نظر می رسد، اما اگر به همین شکل پیش برود، روزی خواهد آمد که شما برای چک کردن ایمیل هایتان نیاز به لمس هیچ موس، کیبورد یا مانیتوری ندارید، یا حتی فراتر از آن برای تماس با دوستانتان احتیاجی به حرف زدن با استفاده از یک وسیله انتزاعی ندارید!

 

می پرسید چطور؟! تنها کافیست از مغزتان استفاده کنید.

به گزارش بانکی دات آی آر، سامسونگی ها به دنبال راهی هستند که دارندگان تلفن همراه این شرکت بتوانند تنها با استفاده از کنترل ذهن، از این وسیله استفاده کنند.

امید سامسونگی ها این است که بتوانند روش هایی را بیابند که افراد دارای اختلالات حرکتی هم بتوانند با جهان فناوری و دنیای مجازی در ارتباط باشند.

در واقع هدف نهایی و غایی این پروژه به گفته محققان آزمایشگاه نوظهور فناوری این شرکت ایجاد امکان استفاده از چنین دستگاه هایی برای تمام افراد با هر شرایطی است.

محققان سامسونگ با همکاری روزبه جعفری، استادیار مهندسی برق در دانشگاه تگزاس، به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستند که افراد چگونه می توانند تنها با استفاده از افکار خود اپلیکیشنی را اجرا کنند، یکی از افراد لیست دفترتلفنشان را انتخاب کنند، آهنگ دلخواهشان را از لیست ترانه های موجود در گوشی برگزینند یا گوشی را خاموش و روشن کنند.

آنها در حال انجام این تحقیقات روی دستگاه گلکسی نوت 10.1 هستند.

درحالیکه سامسونگ برای طراحی و ساخت گوشی که ذهن بتواند آن را کنترل کند، برنامه ای آماده و فوری ندارد، تحقیقات اولیه نشان داده است که برقراری ارتباط میان ذهن و کامپیوتر می تواند به افراد دارای مشکلات حرکتی کمک کند تا کارهای غیرممکن فعلی را به انجام برسانند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانک سامان حامی تیم‌های ملی والیبال ایران شد
شرکت در انتخابات شورای شهر با هدف استخدام! ◄

مطالب مرتبط
بنر