چه کنیم که عمر آیفونمان طولانی شود؟!

دوشنبه ، 2 ارديبهشت 1392 ، 12:29

آیفون دارها معمولا به چشم دیگران افرادی پولدار به شمار می آیند و این تصور چندان هم دور از ذهن نیست، چون این محصول خوش اقبال اپل، قیمت زیادی هم دارد و باید برای تهیه آن پول زیادی پرداخت کرد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، روی صحبت ما در حال حاضر بیشتر با صاحبان آی فون است که اگر به هیچ جنبه ای دیگری فکر نکنند، دست کم بخاطر پول زیادی که برای گوشی شان داده اند، دلشان نمی خواهد اتفاقی برای گوشی شان بیفتد یا خراب شود.

آنچه پیش روی شماست، راهکارهایی برای بهتر نگهداری کردن از این وسیله الکترونیکی است که البته می توان از آنها برای حفاظت از سایر گوشی ها هم بهره گرفت:

1. اظهر من الشمس است، اما از کاور یا محافظ استفاده کنید

تهیه یک کاور یا محافظ برای گوشی، اگرچه کار پیش پا افتاده ای به نظر میرسد، اما خیلی ها به آن توجه نمی کنند، در حالیکه این کاور می تواند مدت ها گوشی شما را مثل روز اولش نگهداری کند.

باوجود کاوری که گوشی شما را در برگرفته دیگر نگران زمین خورردن گوشی و پیامد آن آسیب دیدن آن نیستید. ضمن اینکه این کاور می تواند گوشی شما را در برخورد با بسیاری از اجسام دیگر سالم نگه دارد.

 

2. و اگر میخواهید خیالتان راحت تر شود، روی صفحه نمایش گوشی هم پوشش حفاظتی قرار دهید

غیز از بدنه گوشی، صفحه آن نیز نیاز به مراقبت دارد و حتی بیشتر باید از صفحه مراقبت کرد. بهترین راه استفاده از کاورهای صفحه نمایش است که به صورت یک لایه نازک روی صفحه نمایش قرار میگیرند، بدون اینکه در وضوح تصویر خللی ایجاد کنند و یا وزن گوشی را زیاد کنند. اما در عوض از صفحه حساس گوشی بخوبی مراقبت می کنند.

 

3. نگذارید شارژ دستگاه به نفس نفس بیفتد

هشدار ایمیل، حداکثر نور صفحه، بلوتوث روشن و امکاناتی از این دست، دائما استفاده نمی شوند و فعال بودنشان فقط باعث مصرف شارژ دستگاه می شود که همین امر باعث می شود باتری دستگاه خیلی زود تمام شود و اگر باتری گوشی شما زود به زود تمام شود و به خاموشی یا حتی هشدار برای شارژ برسد، احتمال خراب شدن گوشی بالا می رود.

 

4. اگر صفحه نمایش شکست، به جای عوض کردن گوشی، صفحه نمایش را عوض کنید

اگر صفحه نمایش گوشی تان ترک خورد یا شکست، لطفا اقتصادی فکر کرده و به جای عوض کردن کل گوشی، تنها صفحه نمایش آن را عوض کنید.

صفحه مناسب برای این گوشی را می توان از فروشگاه های مختلف تهیه کرد.

 

5. اگر گوشیتان داغ کرد، خاموشش کنید

گرما و دستگاه های الکترونیکی لزوما رابطه خوبی با هم ندارند و گرم شدن زیاد از حد می تواند برای دستگاه ها مشکل آفرین باشد.

اگر دیدید گوشی تان داغ کرده برای مدت زمانی آن را خاموش کنید و فرصت استراحت و خنک شدن به آن بدهید.

داغ کردن گوشی خبر بدی برای خود گوشی و باتری اش است.

 

6. رمز عبور برای گوشی خود تعریف کنید

رمز عبوری برای گوشی تان تعریف کنید تا تنها خودتان به دسترسی داشته باشید. گوشی ای که دارای رمز عبور باشد، در صورت دزدیده شدن احتمال پیدا شدن و رسیدن به دست صاحبش بیشتر است

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 10 راه خوشحال کردن مادر ها
تنها سه خودروی ایرانی زیر 20 میلیون تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر