مديرعامل بانك سپه: در وصول مطالبات معوق با هيچ كس تعارف نداريم

يكشنبه ، 12 آبان 1387 ، 10:13

 

بانکی: مدير عامل بانك سپه بر جديت در وصول مطالبات معوق اين بانك تاكيد كرد و گفت در اين زمينه با هيچ كس تعارف نداريم.  

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك سپه، قنبري در همايش مديران ارشد بانك اظهار داشت: بانك به دليل مسائل خاصي كه طي يكي دو سال گذشته پشت سرگذاشت شرايط ويژه‌اي را تجربه مي‌كند.
وي ضمن تشريح عوامل تأثيرگذار بيروني و دروني بر عملكرد بانك افزود: در شرايط كنوني بايد با هم فكري و تلاش مضاعف اهداف تعريف شده براي اعتلاي بانك را محقق كنيم.
قنبري در ادامه با اشاره به تركيب پرسنل بانك و تغييرات صورت گرفته در اين تركيب طي ماه‌هاي گذشته اظهار داشت: با تدابيري كه در جهت جذب نيروهاي جديد صورت گرفته بالغ بر 24 درصد نيروهاي موجود و مشغول در بانك داراي مدارك تحصيلي ليسانس و بالاتر هستند.
وي افزود: با كنار هم قرارگرفتن نيروهاي با تجربه و تحصيل كرده تركيب مناسبي براي تحقق اهداف كلان بانك فراهم آمده كه بايد از آن نهايت استفاده را برد.
قنبري بانك سپه را در سرانه خودپردازها نسبت به شعب در بين بانك‌هاي تجاري داراي رتبه اول عنوان كرد و اظهار داشت: 71 درصد شعب بانك مجهز به خودپرداز شدند كه موفقيت چشم‌گير و درخور توجهي است. وي تعداد كارت‌هاي عابر بانك صادر شده به ازاء هر شعبه را به‌طور متوسط 3600 كارت عنوان كرد و گفت: اين تعداد كارت در بين بانك‌هاي دولتي بي‌نظير است.
قنبري در ادامه به بيان اهداف آتي بانك پرداخت و اظهار داشت: رشد 6.12 درصدي پيش‌بيني شده در سپرده‌هاي مؤثر براي سال‌جاري باعث خواهد شد تا بانك بتواند تا حدودي از شرايط كنوني رهايي پيدا كند. وي رشد 6.12 درصد پيش‌بيني شده را كف رشد مورد نظر براي بهبود شرايط كنوني عنوان كرد و گفت: بايد همكاران تمام تلاش و توانايي‌هاي خود را بكارگيرند تا از رشد پيش‌بيني شده فراتر رفته و امكان رسيدن به شرايط بهتر را مهيا كنيم.
مدير عامل بانك با اشاره به رشد مطالبات معوق افزود: تمام سعي بانك بايد وصول مطالبات معوق باشد. در وصول اين مطالبات با هيچ شخصي تعارف نداريم و تعارف و كوتاهي در وصول مطالبات معوق يعني پرداخت جريمه 34 درصدي به بانك مركزي.
وي اصلاح نسبت منابع به مصارف را از ديگر اهداف مهم و حياتي بانك طي ماه‌هاي آينده عنوان كرد و اظهار داشت: روند كنوني بايد اصلاح شود. نسبت منابع به مصارف بانك بايد با يك روند معقول و منطقي شكل گيرد تا مجبور به اضافه‌برداشت از بانك مركزي نشويم.
قنبري مديريت منابع را در شرايط كنوني بسيار حياتي و مهم عنوان كرد و گفت: رؤساي شعب و مديران مناطق ما بايد نسبت به برنامه‌ريزي جهت استفاده بهينه از منابع اقدام عاجل ومؤثري داشته باشند.
وي افزود: بلوكه كردن منابع بانك در شعب بدون استفاده هزينه هنگفتي به بانك تحميل مي‌كند كه مي‌توان با برنامه‌ريزي دقيق از تحميل اين هزينه‌ها به بانك جلوگيري كرد.
مدير عامل بانك در ادامه توجه و برنامه‌ريزي براي جذب منابع جديد را از برنامه‌هاي جدي بانك عنوان‌ كرد و اظهار داشت: بايد با رفتن به سمت عقود مشاركتي زمينه كسب درآمد و سود مناسب را براي بانك فراهم كنيم. ادارات مرتبط با اين موضوع(پرداخت عقود مشاركتي) بايد تمام تلاش خود را بكار گيرند تا زمينه افزايش هرچه بيشتر اين عقود در بانك فراهم آيد.
وي توجه و دقت در راستاي اعتبارسنجي مشتري به‌منظور كاهش ريسك اين‌‌گونه عقود را خواستار شد و گفت: بايد منابع درآمدي بانك را متنوع‌تر و باثبات‌تر از گذشته كنيم.
قنبري توجه به بازاريابي و جذب مشتريان جديد را از جمله ديگر اهداف مهم بانك نام برد واظهار داشت: بخش‌هاي مختلف بانك از جمله مناطق بايد با همكاري نزديك با واحد بازاريابي زمينه حفظ و جذب مشتريان جديد را بيشتر از گذشته فراهم كنند. وي افزود: مشتري‌مداري و مشتري محوري را بايد سرلوحه تمام فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي خود قرار بدهيم و مشتري را ولي‌نعمت خود بدانيم.
قنبري اصلاح و تغيير ساختار درآمدي بانك را خواستار شد و اظهار داشت: تاكنون محور و منبع اصلي درآمد بانك از محل اعطاي تسهيلات بوده است كه اين روند بايد تغيير كند و منابع درآمدي بانك بايد به سمت ارايه خدمات متنوع و دريافت كارمزد از آنها سوق پيدا كند.
وي با اشاره به دستورالعمل جديد بانك مركزي مبني بر دريافت كارمزد رقابتي از خدمات ارايه شده توسط بانك‌ها گفت: مجموعه بانك در حال بررسي كارمزدهاي جديد با توجه به فضاي رقابتي موجود است.

منبع: خبرگزاری فارس 

► 5وظيفه دولت براي ورود بانك تجارت به بورس
احتمال وضع دوباره جرائم ديركرد بازپرداخت تسهيلات بانكي ◄

مطالب مرتبط
بنر