مگر شغل آزاد پردرآمد هم وجود دارد؟!

يكشنبه ، 29 ارديبهشت 1392 ، 08:18



انتخاب شغل دوم یا سوم یکی از در دسترس ترین راه هایی است که درآمد اضافی ای نصیب شما می کند و کمی گذران زندگی را راحت تر. این مطلب به معرفی مشاغل آزادی می پردازد که درآمدهای بالایی نصیب شاغلان این رشته ها می کنند.



این روزها دنیا در حال تجربه کردن وضعیت اقتصادی بحرانی و خاصی است. فشارهای اقتصادی باعث شده است که بسیاری برای گذران امور زندگی خود به فکر اختیار کردن شغل دوم و در برخی نقاط آشنای دنیا شغل سوم بیفتند. انتخاب شغل دوم یا سوم یکی از در دسترس ترین راه هایی است که درآمد اضافی ای نصیب شما می کند و کمی گذران زندگی را راحت تر.

با این حال داشتن چند شغل فشارهای زیادی به هرکسی وارد می کند. در این میان راه دیگری هم هست: انتخاب شغلی که درآمد بیشتری داشته باشد. اگر کارمند هستید و هرماه از حقوق شگفت انگیز کارمندی بهره مند می شوید، باید بدانید شغل های آزادی در دنیا وجود دارند که هم درآمد بالایی دارند و هم برای انجام آنها نیاز آنچنانی به امکانات و شرایط خاصی ندارید. در واقع این مطلب به معرفی مشاغل آزادی می پردازد که درآمدهای بالایی نصیب شاغلان این رشته ها می کنند.

 

با این حال اگر توانایی انجام هیچ کدام از کارهای زیررا ندارید یا هیچ یک از آنها را نمی پسندید باز ناامید نشوید. اگر شما مهارت های خلاقانه دارید، می توانید به صورت مستقل بلافاصله شروع به کار کنید. تصویرگران، فیلم برداران، هنرمندان صنایع دستی، موسیقی دانان و دیگر متخصصانی که کمی خلاقیت دارند به خوبی می توانند شغلی مستقل برای خود دست و پا کنند. با این حال اگر می خواهید در یکی از این رشته ها که توانایی اش را دارید مشغول به کار شوید باید بدانید که برای داشتن درآمد مناسب باید کمی بیشتر کار کنید.

با این شش شغل که انتخاب وب سایت investopedia هستند آشنا شوید شاید شما هم خواستید یکی از آنها را انتخاب کنید.

نویسندگی


حقیقت این است که نویسندگان مستقلی در دنیا وجود دارد که برآوردها نشان می دهد درآمد سالانه آنها عددی شش رقمی است. البته نباید از یاد برد که برای پیشرفت در این رشته باید مرارت زیادی کشید اما یک نکته اساسی درمورد نویسندگی وجود دارد و آن هم این است که برای شروع این رشته و قدم گذاشتن در وادی نویسندگی به امکانات خاصی نیاز ندارید. سایت های اینترنتی بسیاری وجود دارند که به نویسندگان آماتور کار سفارش می دهند. برای شروع به کار انتخاب این سایت ها یکی از بهترین راه های ممکن است چرا که نیازی ندارید «همینگوی» باشید تا از پس پروژه های پیشنهادی این سایت ها بربیایید. کافی است روشن و واضح بنویسید و از غلط های گرامری اجتناب کنید.

مترجمی

اگر شما به یک زبان دوم تسلط کامل دارید، ترجمه می تواند فرصتی بی نظیر برای آغاز یک شغل مستقل باشد. راه های زیادی وجود دارد که یک مترجم خوب بتواند درآمد بسیار مناسبی کسب کند با این حال مترجمی که گواهی نامه ترجمه از «انجمن مترجمان آمریکا» کسب کند می تواند به طور متوسط سالانه درآمدی بالغ بر ۷۲ هزار دلار بدست بیاورد. این در حالی است که برآوردها نشان می دهد مترجمی که از این انجمن گواهی نداشته باشد نیز در سال به طور میانگین مبلغی بالغ بر ۵۳ هزار دلار به جیب می زند. البته این رقم باتوجه به زبانی که شما به آن مسلط هستید می تواند متغیر باشد. تقاضای مترجم در برخی از زبان ها از جمله اسپانیایی بسیار بیشتر از دیگر زبان هاست.

عکاسی

یک عکاس آزاد که متخصص عکاسی از مجالس عروسی است، می تواند به راحتی و برای چند ساعت عکاسی مبلغی معادل دو هزار دلار به جیب بزند. درواقع می تواند دستمزد خود را از این مبلغ شروع کند. علاوه بر این می تواند برای ویرایش و مراحل بعد از عکاسی نیز مبالغی دریافت و به دو هزار دلار پایه اضافه کند. تخصص های متفاوت و مختلف عکاسی با قیمت های مختلفی به ارائه خدمات می پردازند اما عکاس های مراسم ازدواج و عکاسان پرتره درآمد بیشتری از سایر هم صنفان خود دارند. البته این را هم نباید از یاد برد که تجهیزات عکاسی نیز قیمت های متفاوتی دارند، اما شما برای شروع کارتان می توانید قید خرید تجهیزات گران قیمت را بزنید و به سراغ تجهیزاتی با قیمت های مناسب تر بروید.

رسانه های اجتماعی


رسانه های اجتماعی تا چند سال گذشته اصلا وجود نداشتند اما اکنون دانش استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند منبعی مستقل برای کسب درآمد سالم محسوب شود. در حالی که تازه واردها به این وادی می توانند ساعتی ۱۵ دلار درآمد کسب کنند، کارشناسان رسانه های اجتماعی و آنها که سابقه بیشتری در این زمینه دارند تا ۲۵۰ دلار در ساعت نیز از این راه کسب درآمد می کنند.

هرچند رسیدن به کسب این سطح درآمد چندان ساده نیست اما چندان دور از دسترس هم نیست. برای کسب چنین درآمدی باید با صنایع مهم وارد همکاری شوید که از رسانه های اجتماعی غافل نیستند.


در حـالــــی کــه توسعه دهندگان و طراحان وب به طور کلی مبالغ بالایی به عنوان درآمد حاصل از فعالیت شان کسب می کنند، برآوردها نشان می دهد که توسعه دهندگان تلفن همراه می توانند درآمد به مراتب بالاتری را به دست آورند. برخی مشتریان شرکت های بزرگ ۱۰۰ هزار دلار برای داشتن تنها یک برنامه توسعه یافته پرداخت می کنند. البته پرداخت چنین مبلغی چندان بی حساب و کتاب هم نیست چرا که برای ساختن بهترین نرم افزارهای تلفن همراه صدها ساعت زمان صرف می شود. در واقع هرچه زمان بیشتری برای طراحی و ساخت یک نرم افزار صرف شده و برنامه باکیفیت تری طراحی شود، شما می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

بهینه سازی موتورهای جست وجو

قبل از اینکه وارد بررسی این شغل شویم جالب است بدانید متخصصان سطح بالایی که در این رشته مشغول به کار هستند درآمدی بالغ بر۱۰۰۰ دلار در ساعت به دست می آورند. البته عده دیگری هم هستند که اگرچه در سطح پایین تری فعالیت می کنند اما بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ساعت درآمد دارند. آنهایی که به تازگی وارد این عرصه می شوند می توانند خیلی زود ۵۰ دلار در ساعت دربیاورند. لازمه این کار هم این است که فرد خیلی زود بتواند آموزش های ضروری این کار را کسب کند. البته این نکته را هم باید ذکر کرد که آموختن پیش فرض های موردنیاز چنین شغلی چندان کار سختی نیست.

آفتاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► برندسازی پوشاک زنانه ایرانی/ گام دوم برداشته شد
اولین عابربانک ایران به روایت کیهان سال 1351 ◄

مطالب مرتبط
بنر