هکرهای چینی گریبان پنتاگون را گرفتند

سه شنبه ، 7 خرداد 1392 ، 12:28

طبق مقاله ای که روزنامه واشینگتون پست آن را منتشر کرده است، هکرهای چینی موفق شده اند به یک سری اطلاعات پنتاگون دست پیدا کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این اطلاعات درواقع اطلاعات محرمانه آماده شده توسط هیئت علوم دفاعی پنتاگون هستند که مربوط به تعداد زیادی از سلاح‌های پیشرفته ایالات متحده است.

بخش عمومی این گزارش با عنوان «سیستم‌های انعطاف پذیر نظامی و تهدیدهای پیشرفته سایبری» منتشر شده و در آن به تهدیدهای امنیتی پرداخته شده است.

آنطور که در این گزارش آمده است، آمریکایی ها در حال حاضر آمادگی کامل برای دفاع از خود در برابر حمله های پیچیده سایبری را ندارند.

وزارت دفاع آمریکا هنوز به صراحت نام چین را به عنوان هکر اعلام نکرده است، اما یکی از مدیران رده بالا در گفتگو با روزنامه واشینگتون پست گفته که این حمله سایبری زیر سر چینی هاست.

اطلاعات دقیقی راجع به بخش محرمانه گزارش وجود ندارد اما احتمال می رود که این بخش حاوی اطلاعات مربوط به لیست سلاح‌های پیشرفته امریکا مانند F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین یا شاید هم سپرهای دفاع موشکی این کشور باشد.

آمریکایی ها هنوز به صورت دقیق از زمان حمله هکرها و میزان اطلاعات به سرقت رفته اطلاع دقیقی ندارند، اما هر چه که باشد، چینی ها به اطلاعات بسیار ارزشمندی در این باره دست یافته اند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

► ورد پرس 10 ساله شد
تراکنش چیست؟وچرا بعضی تراکنش ها ناموفقند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر