این مطلب انتخاباتی نیست!(2)

يكشنبه ، 12 خرداد 1392 ، 07:26

 

اگرچه انتخاب رئیس جمهور برای تعیین سرنوشت کشور در چهار سال آینده اهمیت خاصی دارد و بی توجهی به آن می تواند برای کشور زیانبار باشد. اما این روزها رسانه ها به ویژه رسانه ملی انقدر در داغ کردن تنور انتخابات زیاده روی کرده اند که همه را سیاست زده کرده اند!

به گزارش بانکی دات آی آر، اغلب بخش های خبری بیش از 90 درصد زمانشان را به اخبار انتخابات اختصاص می دهند و اگر وقتی ماند یک خبر غیرانتخاباتی هم ارائه می کنند. جالب است که بخش های ورزشی اخبار و حتی برنامه های اجتماعی که هیچ جوره به انتخابات ربطی ندارند هم سعی کرده اند از قافله عقب نمانند و از مسائل بی ربط به انتخابات می رسند.

همکاران در سایت ها ، خبرگزاری ها و حتی روزنامه ها هم به همین ترتیب هرکدام در تلاش اند کاندیدای مورد نظرشان را معرفی کنند و یا با رعایت بی طرفی همه اخبار را پوشش دهند.

اما نگران نباشید این سلسه مطالب هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد. حالا که خیالتان راحت شد از میان اخبار مختلف رسانه ها در چند روز اخیر چند مطلب انتخاب کرده ایم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

1.کلید پیشگری از پیری پوست

مهم‌ترين عواملي که باعث جواني، سفتي و استحکام پوست مي‌شوند، رشته‌هايي از جنس پروتئين به نام «کلاژن» و «الاستين» هستند.

سفتي و استحکام پوست به دليل وجود کلاژن و خاصيت ارتجاعي آن ناشي از الاستين است.هرگونه تغييري در ميزان و کيفيت اين رشته‌ها باعث چروک و افتادگي پوست مي‌شود.

با افزايش سن از يک سو و تغييرات هورموني از سوي ديگر، ميزان ساخت کلاژن و الاستين کاهش مي‌يابد. عوامل آسيب‌رسان ديگري نظير آفتاب، آلودگي، دود سيگار، الکل، استرس و بي‌خوابي نيز باعث شکسته‌شدن رشته‌هاي کلاژن و الاستين مي‌شوند و به اين ترتيب علايم پيري به صورت چروک و افتادگي بروز مي‌کند.

تنها راه افزايش ساخت کلاژن و الاستين، تحريک فيبروبلاست‌ها به فعاليت بيشتر است. براي فعال‌تر کردن فيبروبلاست‌ها راه‌هاي متعددي وجود دارد.


يکي از آنها رساندن مواد اوليه بيشتر به اين سلول‌ها براي ساخت کلاژن و الاستين است. فيبروبلاست براي ساخت کلاژن و الاستين به مواد اوليه که همان اسيد‌هاي آمينه (واحد‌هاي سازنده پروتئين) هستند، نياز دارد و رژيم غذايي مناسب مي‌تواند اسيد‌هاي آمينه مورد نياز را تامين کند. در ميان انواع پروتئين در رژيم‌هاي غذايي، پروتئين‌هاي با منشاء دريايي (ماهي، ميگو و جلبک دريايي) و پروتئين‌هاي گياهي خاص (گندم، برنج، کنجد) تاثيرات بهتري دارند.

2. ورود یک دختر قهرمان به کتب درسی

کتاب سوم ابتدایی درسی به نام «فداکاران» نام یک دختر قهرمان می درخشد.سهام خیام دانش‌آموز شهر هویزه بود که در دوران دفاع مقدس یک روز هنگام شستن ظرف‌ها در کنار رودخانه، با دیدن سربازان عراقی که شهرش را اشغال کرده و به مقدسات توهین می‌کنند، به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کند و آنها این دانش‌آموز را به رگبار می‌بندند و به شهادت می‌رسانند.

3.جدول قیمت سکه و ارز

جدول قیمت سکه و ارز
نوع سکه پنجشنبه- قیمت (تومان) شنبه - قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 1318000 1318000
سکه تمام طرح‌قدیم 1275000 1275000
نیم سکه 702000 705000
ربع سکه 427000 427000
1 گرمی 300000 298000
هر گرم‌طلای18عیار 125000 124000
نوع ارز
دلار آمریکا 3615 3650
یورو 4720 4745
پوند انگلیس 5530 5550
درهم امارات 995 995

4."آلودگی برنج‌های وارداتی محرز شد"

حسن تامینی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در مورد برنجهای وارداتی، آلودگی این برنج‌ها را حتمی اعلام کرد.

متاسفانه در گزارش‌های مجلس آمده است که مافیای برنج اجازه نمی‌دهد برنج سالم به کشور وارد شود. واردات برنج برای برخی از آقایان سود بالایی دارد. آنها برنج درجه سه را از کشورهای پاکستان و هند خریداری کرده و در ایران با قیمت بالاتر به مردم می‌فروشند. دولت هم در مقابل این افراد سکوت کرده است.

 

5.داستانک/بیا! سهل است

اشتری با مورچه ای همراه شد
به آب رسیدند
مورچه پای باز کشید
اشتر گفت که: چه شد؟
گفت: آبست!
اشتر پای در نهاد
گفت: بیا! سهل است
آب تا زانوست!
مورچه گفت: تو را به زانوست
مرا
از سر گذشته است ...

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نوکیا و سونی به سوی تولید فبلت پیش می روند
فکر می کنید شغلتان چقدر می ارزد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر