آمادگی برای سپرده‌گذاری بخشی از منابع صندوق توسعه ملی در بانک توسعه صادرات ایران

شنبه ، 1 تیر 1392 ، 08:12

 

رییس صندوق توسعه ملی خواستار تشکیل کارگروه مشترک با بانک توسعه صادرات به منظور بهبود روشهای تامین مالی پروژه‌های مرتبط با سرمایه گذاری در خارج از کشور شد و از آمادگی این صندوق برای سپرده‌گذاری بخشی از منابع خود در بانک توسعه صادرات برای تسریع در فرایند اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای دکتر محمدرضا فرزین که در همایش مدیران این بانک سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: اولویت ما تامین منابع مالی پروژه هایی است که از طریق بانک های توسعه ای انجام می شود و بانک توسعه صادرات از جمله بانک‌هایی از این دست است که به‌خوبی تامین مالی صادرات در آن مدیریت می شود.

رییس صندوق توسعه ملی اظهارداشت : در مجموع بیش از 21 میلیارد دلار شامل 351 پروژه ارزی پذیرفته شده از سوی صندوق توسعه ملی که عموما پروژه های بزرگ شامل صنایع بالادستی همچون نفت ، پتروشیمی و فولادی ها هستند که سهم بانک توسعه صادرات یکهزار و 225 میلیارد تومان بوده است.

آقای دکتر فرزین تاکید کرد: به میزان 1400 میلیارد ریال بابت 41 پروژه در سال 91 با بانک توسعه صادرات قرارداد منعقد شده است.  وی فرصت‌های شغلی ایجاد شونده در راستای این تعداد از پروژه های تامین مالی شده توسط صندوق توسعه ملی از طریق بانک توسعه صادرات را چهار هزار و 778 مورد ذکر کرد.

رییس صندوق توسعه ملی با اشاره به قرارداد ارزی دو میلیارد دلاری و قرارداد ریالی یکهزار و 225 میلیارد تومانی با بانک توسعه صادرات در سال گذشته اعلام آمادگی کرد در سال 92 نیز براساس قانون بودجه همچنان با انعقاد قرارداد منابع جدیدی به این بانک از محل منابع صندوق یاد شده تزریق شود.

دکتر فرزین با اشاره به عدم امکان سرمایه گذاری این صندوق در کشورهای خارجی به طور مستقیم تصریح کرد: می توانیم با کمک بانکهای توسعه ای مانند بانک توسعه صادرات به دنبال راهی باشیم تا در کشورهای آسیای میانه و همسایه در تسهیل سرمایه گذاری ایرانی موفق باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اطلاعات تماس 6 میلیون کاربر فیسبوک لو رفت
خدمت جدید بانکی/آگهی استخدام با گارانتی دریافت 50 رزومه ◄

مطالب مرتبط
بنر