بهای جهانی طلا باز هم کاهش یافت

سه شنبه ، 4 تیر 1392 ، 09:34

 

قیمت نهایی معاملات طلا روز دوشنبه با کنار کشیدن سرمایه گذاران از بازار به دلیل نگرانی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره و کمبود اعتبار در چین، به سطح پایین‌تری رسید.
معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار کامکس نیویورک، 7.30 دلار یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 1284 دلار در هر اونس رسید.

مطرح شدن کاهش روند خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا، ریزش شدید قیمت طلا طی روزهای اخیر را به دنبال داشته است. سیاست‌های انبساطی مالی که از سوی این بانک و بانک‌های مرکزی دیگر برای تقویت رشد اقتصادی اجرا شده، یکی از عوامل اصلی تقویت قیمت طلا طی سال‌های اخیر بوده است.

بهای معاملات طلا روز پنج شنبه یک روز پس از اظهارات بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد برنامه خرید، برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته به پایین 1300 دلار در هر اونس سقوط کرد. قیمت این فلز به پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال 2010 تاکنون رسید اما روز جمعه اندکی بالاتر رفت.

گروه بانکی گولدمن ساکس روز دوشنبه با اشاره به تصویر روشن‌تر از اقتصاد آمریکا، قیمت‌های مورد پیش‌بینی برای طلا در سال 2013 و 2014 را کاهش داد. طبق پیش بینی تحلیلگران این بانک، قیمت هر اونس این فلز در سال 2013 به 1300 دلار و در سال 2014 به 1050 دلار می‌رسد. قیمت‌های پیش بینی شده جدید 9.4 و 17.3 درصد کمتر از گزارش قبلی گولدمن ساکس هستند.

به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از معامله‌گران، طلا به دلیل نگرانی نسبت به کمبود اعتبار در چین و عدم اقدام بانک مرکزی این کشور در این زمینه، تحت فشار خواهد گرفت.
پارسینه

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► بلندترین برج جهان از نگاه گوگل استریت ویو + عکس
گزینه های احتمالی وزارت کاردر دولت جدید ◄

مطالب مرتبط
بنر