اهمیت آرامش در اقتصاد/همه چی آرومه

شنبه ، 8 تیر 1392 ، 07:41

فضای آرامش و امیدی که طی روزهای اخیر در کشور حاکم شده پس از انتخابات و شادی مردم فضای اقتصادی کشور را آرام نموده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، واقعیت امر آن است که تحول عظیمی رخ نداده و به جز کاهش چند روزی طلا که متاثر از بازار جهانی این فلز گران بها بود و کاهش محدود قیمت ارز اتفاق چشم گیر دیگری رخ نداده اما این فضای آرامش و امیدی که حاکم شده میلیون ها می ارزد.

نوید کاهش لوازم خانگی از مهر ماه در برخی سایت ها تیتر شده. می گویند لوازم کامپیوتر و موبایل 20 درصدی ارزان شده و بعد از مدت ها تیترهای جنجالی و پراز گرانی و التهاب جای خود را به تیترهای امید بخش داده اند.

به واقع چه اتفاقی افتاده که همگی ما از رسانه ها گرفته تا مردم کوچه و بازار این قدر خوش بین و امید وار شده ایم. حقیقت امر این است که معجزه ای رخ نداده و قیمت ها افت چندانی نکرده اند اما آرامش و فضای امید به بهبود وضعیت اقتصادی انجامیده است.

فضای آرامش و تعامل چیزی است که بازرگانان و اهالی اقتصاد مدت ها در پی آن بودند و ناگفته پیداست که چرا انقدر برآن تاکید داشتند.

دولتی که هنوز مستقر نشده وزیری تعیین نشده اما حس خوب آرامش باعث شده بازار به روی اهالی اش لبخند بزند و امید هایمان را پررنگ تر کند.

آنچه مسلم است نباید توقع بی جا داشته باشیم و تصور کنیم قرار است طی چند ماه آینده به یک مدینه فاضله دست یابیم چراکه مسلما ناامید و سرخورده خواهیم شد.

اما یک چیز لازم و واجب به نظر می رسد و آن حفظ و نگهداری فضای آرام و هم حسن نیتی است که شکل گرفته و به خودی خود می تواند در بهبود شرایط موثر باشد.

انتظار مردم تامل هر چه بیشتر دولت جدید با مجلس و قوه قضائیه و دوری از حاشیه هایی است که نه تنها دل مردم را می رنجاند بازار را هم ملتهب خواهد نمود.

درعین حال طرفین باید با رعایت اخلاق حرفه ای بر مواضع برحق خود ایستادگی کنند و تلاش کنند بهترین تصمیم ها با کمترین هزینه ها گرفته شود.

روزهای اخیر هرلحظه اش برای اهل بازار و سیاست پراز درس های جدید بود درسهایی که امیداست راهگشای فرادی اقتصاد ملی باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شیوه جدید کلاهبرداری از طریق عابر بانک
مشاغلی که بوی مرگ را استشمام می‌کنند/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر