مزیت بانک توسعه صادرات در بانکداری شرکتی

شنبه ، 8 تیر 1392 ، 12:02

معاون پژوهشی مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات گفت: تمرکز بانک توسعه صادرات به تامین مالی تخصصی حوزه صادرات،می‌تواند آن را در بانکداری شرکتی پیشرو کند.

به گزارش  بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات، آقاي سيد مرتضي ذكاوت با اشاره به احزار رتبه اول طرح بانكداري شركتي بانك توسعه صادرات در همايش سالانه سياستهاي پولي و ارزي افزود: اين طرح، تمامي ويژگي‌هاي طرح برتر شامل قابل توسعه بودن، خلاقيت و نوآوري و متمركز بودن بر بخش‌هاي صادرات را دارا بود.

وي با اعلام اين مطلب كه تمركز برصادرات و مشتريان خاص از خصوصيات طرح بانكداري شركتي بانك توسعه صادرات است، اضافه كرد: در ارتباط با بانكداري شركتي، مي‌بايست در حمايت از صادركننده هدف داشته باشيم و مشتري را گزينش كرده و براساس نياز او خدمات طراحي كنيم.

آقاي ذكاوت گام اول بانكداري شركتي را شناسايي مشتريان ذكر كرد و گفت: با توجه به اين كه اگزيم بانك ها با رقباي جدي و عرصه اختصاص دادن بازارهاي صادراتي كشورها مواجه هستند، اين امر اهميت بانكداري شركتي را دوچندان مي كند.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات تصريح كرد : درآمد يك تعامل دوطرفه بين مشتري و بانك است و ما به‌عنوان حامي صادرات به درآمدهايي نيازداريم كه صرفا درآمدهاي حسابداري محسوب نمي شوند بنابراين بانك از مشتري انتظار دارد براي سيستم اقتصادي درآمدزايي داشته باشد.

وي در توصيف مدل ارائه شده در بانك توسعه صادرات گفت: اين مدل مبتني بر چارچوب‌هاي علمي بوده و در آن  پارامترها و عوامل اقتصادي، بخش‌هاي صنعت و نيز تمركز بر صادرات مشتريان نقش كليدي ايفا مي نمايند و به واقع اين امر از دلايل عمده انتخاب مدل پيشنهادي به عنوان روش برتر توسط هيأت داوران در بيست و سومين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي مي باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آشنایی با حساب ارزی و شروط افتتاح حساب ارزی
5 نویسنده قدرتمند جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر