دیگر "چشم بسته" به بانکها منابع نمی دهیم

سه شنبه ، 14 آبان 1387 ، 11:50

بانکی: قائم مقام بانک مرکزی با اعلام اینکه بانکها فهرست متقاضیان دریافت تسهیلات بخشهای تولیدی برای استفاده از خط اعتباری 60 هزار میلیارد ریالی را در روزهای آینده به این بانک ارائه خواهند کرد، تاکید کرد: از این پس بانک مرکزی "چشم بسته" به بانکها منابع نمی دهد.
حسین قضاوی  در خصوص ایجاد خط اعتباری 60 هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی برای بانکها جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، گفت: بانک مرکزی منتظر فهرستی است که باید بانکهای مشمول به بانک مرکزی ارائه دهند.
قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: این اعتبار شامل بنگاههایی است که طرحی برای اجرا دارند، همچنین این اعتبار برای تامین مالی، نیاز وارداتی و یا بخش مسکن مهر تعلق می گیرد.
وی بر ارائه فهرست مورد نظر توسط بانکها به بانک مرکزی تاکید و تصریح کرد: بانکهایی می توانند از این خط اعتباری و منابع آن استفاده نمایند که فهرست مذکور را تحویل دهند.
قضاوی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی از این پس منابع را "چشم بسته" در اختیار بانکها قرار نخواهد داد، اظهارداشت: البته هم اکنون بانکها در تلاش هستند که این فهرست تقاضاها برای دریافت تسهیلات در بخشهای مذکور را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کنند.
وی یاد آور شد: قرار است بانکها تا چند روز آینده فهرست مورد نظر را به بانک مرکزی تحویل دهند.  
 بانک مرکزی 60 هزار میلیارد ریال در اختیار بانکها قرار خواهد داد تا برای تامین سرمایه در گردش بخش تولید اعم از طرح های فعال و طرح های نیمه تمام بکار گرفته شود.
تامین این منابع بر مبنای پیشرفت طرحها خواهد بود، ضمن اینکه مقرر شده با همکاری وزارت صنایع و معادن نظارت کامل و دقیق بر نحوه هزینه کرد منابع انجام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

► پذيره‌‏نويسي بانک گردشگري به زودي آغاز مي‌‏شود
مديرعامل بانك صنعت‌ومعدن: معرفي 200 طرح براي دريافت تسهيلات طرح آمايش صنعت‌ومعدن ◄

مطالب مرتبط
بنر