ركورد بورس شكسته شد

شنبه ، 15 تیر 1392 ، 12:56

 

 

شاخص کل بورس در پی معاملات امروز بازار سهام از مرز ۵۳ هزار واحد عبور کرد و ساعتی بعد مرز ۵۴ هزار واحد را پشت سرگذاشت و دو رکورد جدید در یک روز برای بورس به ارمغان آورد.



به گزارش روز شنبه ایرنا، بر همین اساس شاخص كل در زمان انتشار این خبر ۵۴ هزار و ۳۳ واحد است كه ۲.۴۶ درصد نسبت به آخرین روز كاری هفته گذشته افزایش داشته است.

شاخص كل امروز در حالی از مرز ۵۳ هزار واحد گذشت كه تنها ۱۰ دقیقه از آغاز معاملات سپری شده بود.

مجموع ارزش معاملات امروز ۱,۹۵۲,۴۵۷ میلیون ریال و ارزش بازار نیز هم اكنون ۲,۵۵۲,۵۱۱ میلیارد ریال است.

بیشترین تأثیر در شاخص تاكنون بر دوش سهام شركت های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مباركه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و بانك ملت بوده است.

شاخص بورس ابتدای امسال را از عدد ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز كرد كه امروز عدد ۵۳ هزار و ۸۳۷ واحد را پشت سر گذاشت.

یادآور می شود؛ شاخص كل در دومین روز كاری سال ۹۲ از مرز ۳۹ هزار واحد عبور كرد و در ۱۴ فرورودین ماه، ركوردی دیگر را به ثبت رساند و از ۴۰ هزار واحد گذشت. این متغیر در ۱۸ فروردین ماه دوباره وارد ۳۹ هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و ۱۹ فروردین به كانال ۴۰ هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی كرد. این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شركت اصل ۴۴ و همچنینن نمادهای فولادی، وارد كانال ۴۱ هزار واحد شد.

شاخص در روز چهار اردیبهشت از ۴۲ هزار واحد گذشت و در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم ۴۳ هزار واحد را پشت سر گذاشت. این متغیر در دهم اردیبهشت ماه هم از ۴۴ هزار واحد و گذشت و در چهاردهمین روز اردیبهشت ماه، از ۴۵ هزار واحد گذشت. شاخص روز ۲۵ خرداد از ۴۶ هزار و در روز ۲۶ خرداد از ۴۷ هزار واحد عبور كرد.

شاخص كل در ۲۷ خرداد از ۴۸ هزار واحد و در روز پنجم تیرماه از ۴۹ هزار واحد گذشت. صبح روز هشتم تیرماه نیز این متغیر بازار سهام از ۵۰ هزار واحد گذشت و روز بعد از آن، از عدد ۵۱ هزار واحد گذشت.

ایرنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► محله جادوگرها در گوگل استریت! +عکس
خانمی پولدارتر از اپرا وینفری+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر