7 روش غیر مستقیم کسب درآمد از سایت یا وبلاگتان

دوشنبه ، 31 تیر 1392 ، 11:35

کسب در آمد از اینترنت یکی از روش های نوین کسب درآمد در کشور است که به دلیل کم هزینه بودن و قابلیت اجرا در محیط های کوچک و حتی منزل طرفداران بی شماری دارد. از هر سایت و وبلاگی به روش های مختلفی همچون تبلیغات می توان کسب درآمد کرد در این گزارش به روش های غیر مستقیم کسب در آمد اینترنتی اشاره می کنیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، برخی روش های غیرمستقیم کسب درآمد از سایت ها و وبلاگ ها به این ترتیب است:

1-فروش ایبوک(Ebook): شاید یکی از قدیمیترین استراتژی های کسب درآمد در اینترنت و بین وبمسترها همین روش باشد. در این روش شما باید مطالب و محتوای سایت و یا وبلاگتان را در یک ایبوک گردآوری کنید و آنها را به مشتریان و کاربران سایتتان بفروشید.

2-فروش کتابهای هاردکاور(HardCover book):در این روش اگر شما توانسته باشید شخصیتی برجسته در وبلاگ یا وبسایتتان از خودتان بسازید میتوانید اقدام به فروش کتابهای هاردکاور بکنید.کتابهای هاردکاور کتابهایی هستند که با جلدهای بسیار نفیس منتشر میشوند و قیمت آنها از قیمت کتابهای معمولی بیشتر است.برای مثال شما میتوانید کتاب اشعار حافظ را با جلد مقوایی معمولی نرم و یا جلد کالینگور سخت و جلد سلوفان سخت خریداری کنید و قیمتهای متفاوتی دارد. فروش هاردکاور، در مقابل paperback یا ebook طبعا سود بیشتری دارد.
بعضی از نویسنده های مشهور از وبسایتها و وبلاگهای خودشان برای فروش بیشتر اینگونه کتابها استفاده میکنند و بعضی از نویسندگانی که چندان مشهور نیستند با ساختن یک وبسایت یا وبلاگ و برجسته کردن شخصیت خودشان در این سایتها و وبلاگها اقدام به فروش کتابهای هاردکاور میکنند.در اصل آنها با استفاده از شهرت وبسایت و وبلاگشان به این موفقیت میرسند.

3-فروش قالب و تم سیستم مدیریت محتوا: در این روش شما میتوانید با استفاده از وبسایتهایی که کار آنها طراحی قالب و تم برای سیسیتم های مدیریت محتوا میباشد کسب درآمد کنید.برای مثال شما میتوانید با راه اندازی یک سایت در زمینه ی طراحی قالبهای وردپرس را بفروشید.

4-ارائه ی مشاوره و خدمات وابسته: زمانی که شما مقالاتی در زمینه ای خاص در سایت و یا وبلاگتان منتشر میکنید این مقالات میتوانند حکم رزومه ی کاری شما را داشته باشند.برای مثال اگر شما دارای سایتی با مقالاتی مربوط به گوگل ادوردز باشید میتوانید در سایتتان بخش مشاوره ای راه اندازی کنید که از آن طریق با دریافت وجوهی مشخص شده خدماتی را به کاربرانتان ارائه دهید مانند تبلیغ در گوگل ادوردز و مشاوره برای تبلیغ در آن. یا اگر شما در زمینه ی سئو تجربیات خوبی دارید میتوانید سرویس ارائه ی خدمات سئو را به کاربرانتان بدهید.

5-ساخت لیست ایمیل یا خبرنامه: امروزه ایمیل مارکتینگ بحثی جدانشدنی از بازاریابی اینترنتی میباشد.اگر شما دارای وبسایت و یا وبلاگی با تعداد کاربران زیادی هستشد میتوانید یک لیست ایمیل و خبرنامه برای آن ایجاد کنید.شما میتوانید با ارسال تبلیغات لابلای اخباری که برای کاربران ارسال میکنید کسب درآمد کنید.

همجنین یک راه غیرمنصفانه که هیچ وبمستر و وبلاگنویس حرفه ای انجام نمیدهد فروش لیست ایمیل ها میباشد.البته اکیدا توصیه میکنم این کار را انجام ندهید چون در صورت افشا کاربران شما دیگر به سایت و وبلاگتان اعتماد نخواهد کرد.

برای ساماندهی لیست ایمیلهایتان میتوانید از این نرم افزارها استفاده کنید:

-AWeber

-SendStudio NX

-PHP Autoresponder

-Constant Contact

6-تهیه ی برنامه های مشاوره ای: در این روش شما با استفاده از تجربیات و دانسته های خود محصولات مشاوره ای تهیه میکنید و آنها را به کاربرانتان میفروشید.

برای مثال اگر صاحب یک سایت درباره ی متدهای هک هستید میتوانید با ساختن مجموعه های آموزشی در این زمینه کسب درآمد نمایید.یا مثلا اگر صاحب سایت و یا وبلاگی درباره ی سئو هستید میتوانید با ساختن مجموعه ای شامل نرم افزارها معرفی سایتها و غیره کسب درآمد کنید.

7-برگزاری همایش و سمینار: این روش فقط مخصوص وبسایت ها و وبلاگهایی است که دارای بازدید کننده های زیادی هستند.در این روش شما با برگزاری همایش و سمینار درباره ی موضوعی که در سایت یا وبلاگتان به آن میپردازید میتوانید کسب درآمد کنید.برای مثال اگر در سایتتان به مطرح کردن مباحثی درباره ی تکنیکهای هک میپردازید میتوانید با برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف و تعیین حق ورودیه کسب درآمد کنید.البته همانطور که گفتم این روش مخصوص سایتها و وبلاگهای بزرگ میباشد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که تکنیکهای ارائه شده صرفا در تمامی وبسایتها و وبلاگها قابل اجرا نیست .

همچنین بسیاری از تکنیکهای فوق را میتوانید همزمان در سایت و یا وبلاگتان اجرا نمایید.

گردآوری شده از سایت های آموزش کسب درآمد اینترنتی

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ثروتمندترین کشورهای نفتی جهان کدامند
سبک زندگی/چطور با افراد سوء استفاده گر و متخاصم برخورد کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر