کافه استخدام/ طرح مهر آفرین چیست و شامل کدام استخدام ها می شود؟

يكشنبه ، 6 مرداد 1392 ، 07:11

با توجه به تقاضای شما کاربران عزیز جهت پیگیری روند آگهی و آزمون های استخدامی از این به بعد قرار است در این بخش به پیگیری اخبار استخدامی و نحوه برگزاری آزمون ها بپردازیم.

شما می توانید سوال ها و در خواست های احتمالی خود را در تالار گفتگوی بانکی مطرح کنید و ما در حد توان به پیگیری اخبار خواهیم پرداخت.

========================

طی روزهای اخیر و با به تاخیر افتادن اعلام نتایج چند استخدام دولتی این بحث در بین شرکت کنندگان آزمون ها گسترش پیدا کرده که چون این استخدام ها جزء طرح مهر آفرین بوده اند و این طرح از سوی مجلس غیر قانونی اعلام شده دولت از اعلام نتایج خودداری می کند.

برای روشن شدن موضوع تلاش کرده ایم تعریف جامعی از این طرح و مواردی که به آن تعلق دارد ارائه کنیم.

مهرآفرین  طرحی است که بر اساس آن مقرر شده دولت شرایط استخدام حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو را فراهم آورد، اما از زمان اعلام این طرح مخالفت هایی از سوی نمایندگان مجلس و منتقدان مطرح شده و حتی بعضا آن را با استناد به برنامه پنجم غیر قانونی می‌دانند.

پس از تصویب طرح در هیات وزیران، “هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین” آن را مغایر با قانون تشخیص و رییس مجلس شورای اسلامی نیز غیر قانونی بودن این مصوبه را به دولت اعلام کرد. همچنین در ادامه دیوان محاسبات کشور هم با استناد به این دو موضع‌گیری رسمی، غیر قانونی بودن مصوبه طرح مهر آفرین را “محرز″ قلمداد کرد.

بیشتر این استخدام مربوط به استان ها و شهرهای جدید می باشد. البته به گفته برخی کارشناسان این استخدام بدون آزمون انجام می پذیرفته است.

بر اساس این مصوبه بالاترین مقام دستگاه اجرایی و استانداران و معاونین توسعه مدیریت ومنابع انسانی آنان و یا عناوین مشابه علاوه بر دارا بودن اختیارات و مسئولیتهای اصل 126 قانون اساسی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسی برای اعمال اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران در امور اداری واستخدامی و نیز امور برنامه و بودجه مربوط به امور اداری و استخدامی دستگاه مربوط موضوع قوانین و مقررات تعیین شدند.


همچنین دستگاههای اجرایی و استانداری ها موظفند با رعایت و به شرح پیوست که به مهر دفتر هیئت دولت تایید شده است و جز لاینفک این تصویب نامه است و راسا و بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد، تایید، صدور مجوز صدور واعطای شماره مستخدم یا ابلاغ و بدون الزام به رعایت ابلاغیه های صادره قبلی از سوی مقامات نسبت به همه موارد از جمله نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی و بکار گیری و جذب و استخدام افراد اقدام وشماره مستخدم را نیز اختصاص دهند . این مصوبه با امضا محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری و وزارت کشور ابلاغ شده است.

به این ترتیب بسیاری از آزمون های برگزار شده در سال جاری و اواخر سال گذشته مشمول این طرح نبوده و باید منتظر اعلام نتایج آزمون بمانیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شوخی ای به نام وام خودرو
درقاب تصویر/لحظه افطار مشاغل مختلف ◄

مطالب مرتبط
بنر