سرقت ٥٣ میلیون دلاری جواهرات در کن

دوشنبه ، 7 مرداد 1392 ، 08:44
در جریان یکی از بزرگترین سرقت‌های جواهرات در اروپا طی سال‌های اخیر، جواهراتی به ارزش ٥٣ میلیون دلار از هتل کارلتون اینترکانتیننتال در شهر کن فرانسه به سرقت رفت.

هتل کارلتون میزبان نمایشگاه موقت جواهرات فروشگاه معروف الماس لویو بود. این فروشگاه الماس، به لِو لویو، میلیاردر روس‌تبار اسرائیلی تعلق دارد.

یک سخنگوی پلیس که نخواست نامش فاش شود بدون ذکر جزئیات گفت دزدی حدود ظهر اتفاق افتاد . هتل لوکس کارلتون، در محله‌ای اعیانی در سواحل جنوب شرقی فرانسه واقع شده و در تمامی سال پاتق ثروتمندان و ستاره‌های معروف است. هتل کارلتون در محلی قرار دارد که امکان فرار را برای دزدان فراهم می‌آورد.

جواهرات مسروقه قرار بود تا پایان ماه اوت در معرض نمایش عموم باشد. مشخص نیست که چند قطعه جواهر به سرقت رفته است.

این اولین سرقت جواهر در سال جاری میلادی نیست. پیشتر در ١٨ فوریه، طی یک فقره سرقت در بلژیک، الماس‌هایی به ارزش ٥٠ میلیون دلار دزدیده شد. در آن واقعه، الماس‌های مرکز جهانی الماس در شهر آنتورپ، توسط دزدانی که یونیفرم پلیس برتن داشتند به هواپیمایی که عازم زوریخ در سوئیس بود منتقل شد.
اتومبیل دزدها از سوراخی که قبلا در حصار فرودگاه تعبیه کرده بودند، وارد فرودگاه شده بود. این عملیات در کل پنج دقیقه طول کشید.

مقامات ده‌ها نفر را در ارتباط با این سرقت بازداشت کرده و قطعات جواهرات زیادی که در عملیات فوق دزدیده شده بود، کشف کردند.

در ماه مه و در جریان برگزاری جشنواره سینمایی کن، این شهر هدف دو سرقت جواهرات قرار گرفت. در اولین عملیات جواهراتی به ارزش یک میلیون دلار دزدیده شد. سارقان با حفر سوراخی در دیوار یکی از اتاق‌های هتل لوکس نووتل، به صندوق جواهری چوپارد دستبرد زدند و در دومین عملیات، دزدها با به اشتباه انداختن ٨٠ مامور امنیتی در یک هتل دیگر، گردنبندی به ارزش بیش از دو و نیم میلیون دلار را با خود بردند.

روز پنجشنبه، میلان پوپاریک، یکی از اعضای باند بدنام دزدان جواهرات، موسوم به «پلنگ صورتی» از زندانی در سوئیس فرار کرد. پلیس می‌گوید باند پلنگ صورتی، یکی از مظنونان اصلی سرقت‌های اخیر است. اینترپل می‌گوید این باند تبه‌کاری فروشگاه‌های لوکس جواهرات و ساعت را در اروپا، خاورمیانه، آسیا و آمریکا هدف حمله قرار داده است.

پوپاریک سومین عضو پلنگ صورتی است که از زندان سوئیس فرار می‌کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► تعطیلی سه هفته‌ای تجارت و احتمال افزایش شدید قیمت کالاها
جنرال موتور چطور به ایران بازگشت؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر