رسول‌اف از بانك اقتصاد نوين مي‌رود

دوشنبه ، 20 آبان 1387 ، 16:03

بانکی: پس از ماه‌ها انتشار شايعه كناره‌گيري دكتر جلال‌رسول‌اف از مديريت بانك اقتصاد نوين،  استعفاي رسول‌اف قطعي شده و وي به زودي صندلي مديرعاملي بانك قتصاد نوين را به بهرام فتحعلي، رييس سابق هيات مديره بانك پارسيان خواهد سپرد.
شنيده‌ها حاكي است از ماه‌ها پيش اختلاف‌نظر رسول‌اف با سهامداران عمده اولين بانك خصوصي در جمهوري اسلامي ايران ادامه داشته و بالاخره به كناره‌گيري وي منجر شده است.
دكتر جلال رسول‌اف پيش از حضور در بانك اقتصاد نوين، مديرعامل بانك كشاوري بود و همزمان با بركناري چند مديرعامل بانك دولتي وي نيز حكم بازنشستگي گرفت.
رسول‌اف داراي مدرك دكتراي مديريت استراتژيك از موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي است. وي از سال 1376 تا 1384 مديرعامل و رييس هيات مديره بانك كشاورزي بود. دوره مديريت رسول‌اف در بانك اقتصاد نوين، دوره تحول اين بانك محسوب مي‌شود. در سال 1384 تعداد شعب بانك اقتصاد نوين كمتر از 30شعبه بود در حالي كه در حال حاضر، تعداد شعب اين بانك به 197 شعبه رسيده است.
ارائه خدمات نوين بانكي و بهره‌گيري از فن‌آوري مدرن در دوره مديريت رسول‌اف از برنامه‌هاي اساسي بانك اقتصاد نوين بود.
سوابق مديرعامل جديد
بهرام فتحعلي، كسي كه از او به عنوان جانشين رسول‌اف در بانك اقتصاد نوين نام مي‌برند، در دوره مديريت عبدالله طالبي، رييس هيات مديره و قائم‌مقام بانك پارسيان بود. پيش از آن نيز عضو هيات عامل و معاون سرمايه‌گذاري بانك توسعه كشاورزي (از سال 1350 تا 1358)، عضو هيات‌مديره بانك ادغام شده كشاورزي (از سال 1358 تا 1368) و مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري كشاورزي (از سال 1379 تا 1380) بوده است. بهرام فتحعلي به همراه عبدالله طالبي در جريان واگذاري سهام ايران خودرو در بانك پارسيان به دليل آنچه تخلف ناميده شد از سمت خود بركنار شدند، اما در بررسي‌هاي بعدي اتهامات اين دو مدير بركنار شده به اثبات نرسيد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

► پرداخت وام اشتغال 100ميليون ريالي در صندوق مهر رضا
دستگيري باند جعل اسكناس و چک پول ◄

مطالب مرتبط
بنر