فروش طلای دست دوم یعنی حذف تولید کنندها

دوشنبه ، 14 مرداد 1392 ، 13:00

فروش طلاي دست دوم توسط طلافروشان به ضرر مصرف كننده و موجب خروج توليدكنندگان از چرخه توليد ميشود

عضو هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر زنجان گفت: فروش طلاي دست دوم توسط طلافروشان به ضرر مصرف كننده و موجب خروج توليدكنندگان از چرخه توليد ميشود.

حسين ارجمند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مدتی است که فروش مصنوعات طلا و جواهر تحت عنوان طلای دست دوم و بدون اجرت ساخت در بیشتر شهرهای کشورمان رواج پیدا کرده است.

وي ادامه داد: تمام فروشگاه هایی که مبادرت به این امر ناپسند میکنند فقط به فکر فروش و سود خود میباشند، درحاليكه اين امر موجب تعطیلی کارگاههای تولید طلا وجواهر مي شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر زنجان تصريح كرد: اگرقرار باشد هر طلا فروشی مبادرت به خرید طلای دست دوم نموده ، مجددا همان طلای کهنه را با 7درصد سود به مشتریان خود بفروشد  در مرحله اول مبادرت به گرانفروشی نموده زیرا طلای کهنه دیگر شامل 7درصد سود نمیشود دوم آنكه طلاهای متفرقه و کهنه که خریداری میشوند ممکن است که در سالیان دور ساخته شده باشند و دارای عیار مشخص وکد رهگیری نباشد.

ارجمند با بيان اينكه  طلاهای دست دوم باید ذوب ، عیارسنجی ، مجددا ساخته و به بازار فروش عرصه شود، افزود: چرخه صنعت طلا و جواهر شامل تولید کنندهايي است که با زحمات خیلی زیاد وتحمل کردن انواع مشکلات بازهم خالق کارهای زیبا وبا ارزشند و نبايد با مرور زمان از چرخه ای صنعت با ارزش طلاوجواهرحذف شود.

وي ادامه داد: بعضی از طلا فروشان ، مصنوعات 17 عیازی که در سالیان دور تولید شده و یا بدلیجاتی که خیلی شباهت زیادی به مصنوعات طلا دارند را به عنوان طلای متفرقه خریداری و به مشتزی تحت عنوان طلای بدون اجرت ساخت.

ارجمند با بيان اينكه بايد مانند گذشته این صنف و صنعت را حفظ كرده و اعتماد و اعتبار انرا همانند طلای ناب پاک نگاه داریم، خاطر نشان كرد: بعضی از همکاران سود جو که ولع سود بیشتر دارند، نا اگاهانه طلاهای سرقتی و بدون فاکتور فروش را در پي فرشو به عنوان طلاي دست دوم خریداری خريداري و.خود را گرفتار پلیس و دادگاه میکنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► روز کاری خود را اینگونه آغاز کنید
تبلیغات دانشگاه ایرانیان آغاز شد(+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر