طلای جهانی در مسیر صعود

دوشنبه ، 14 مرداد 1392 ، 13:46

قيمت جهاني طلا روز دوشنبه براي دومين روز متوالي افزايش يافت، زيرا آمار بازار كار آمريكا از تصميم حفظ محرك هاي پولي از سوي بانك مركزي اين كشور پشتيباني كرد. علايمي مبني بر افزايش تقاضاي طلا، پس از آنكه قيمت آن به پايين ترين سطح در دو هفته گذشته رسيد نيز از ديگر دلايل افزايش قيمت جهاني طلا در روز جاري است.
قيمت جهاني نقره نيز امروز افزايش پيدا كرد.

قيمت نقد يا تحويل فوري طلا در ساعت ۱۲:۱۸ روز دوشنبه به وقت محلي در سنگاپور هفت دهم درصد افزايش يافت و به يك هزار و ۳۲۱ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسيد ، پيش از آن يك هزار و ۳۱۷ دلار و ۵۲ سنت بود.
قيمت طلا در پايان روز جمعه گذشته (دوم اوت)، پس از گزارشي كه نشان داد با وجود كاهش نرخ بيكاري، شركت هاي آمريكايي در ماه ژوييه (۱۰ تير تا ۹ مرداد) كمتر از آنچه پيش بيني مي شد اشتغال ايجاد كند، يك دهم درصد بالا رفت و به يك هزار و ۳۱۱ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسيد.

قيمت طلا براي تحويل در ماه دسامبر (۱۰ اذر تا ۱۰ دي) امروز در بازار كامكس نيويورك هشت دهم درصد افزايش يافت و به يك هزار و ۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسيد، قيمت طلا پيش از آن يك هزار و ۳۱۶ دلا ر و ۸۰ سنت در هر اونس بود.

قيمت نقره براي تحويل فوري ۷ دهم درصد افزايش يافت و به ۰۴/۲۰ دلار در هر اونس رسيد و پيش از آن ۰۱۲/۲۰ دلار در هر اونس بود.

قيمت تحويل فوري پلاتين با ۳/۰ درصد افزايش، به يك هزار و ۴۵۱ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسيد و پيش تر يك هزار و ۴۵۰ دلار و ۱۵ سنت در هر اونس بود.

قيمت تحويل فوري پالاديوم نيز با اندكي تغيير به ۷۳۰ دلار و ۸۵ سنت در هر اونس رسيد.

ایرنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► تازه‌ترین رتبه‌بندی محبوب‌ترین رهبران جهان در توئیتر
گردش کارت و نکاتی جالب درباره‌ی این کارت متفاوت! ◄

مطالب مرتبط
بنر