دولت چین به گردشگرانش آداب سفر را آموزش می‌دهد

دوشنبه ، 21 مرداد 1392 ، 12:08
گردشگران چینی برای اصلاح رفتارشان در دیگر کشورها کتابچه آموزشی "آداب سفر" دریافت می‌کنند.

دولت چین قصد دارد در روزهای آتی در فرودگاه‌های این کشور اقدام به توزیع کتابچه ویژه آموزش آداب سفر کند تا از وقوع حوادثی مشابه آنچه مدتی قبل در مصر اتفاق افتاد جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه در ماه می یک گردشگر چینی اقدام به نوشتن یادگاری روی بقایای یک معبد مصری کرد، اعتراضات زیادی نسبت به رفتارهای گردشگران چینی در شبکه‌های خبری جهانی و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت و باعث شد تا دولت چین به فکر تدوین کتابچه‌ای برای اصلاح رفتارهای گردشگران این کشور بیفتد.

این گردشگر چینی «دینگ جین‌هو» نام داشت که به زبان چینی روی یک از دیوارهای داخلی معبد «لکسور» مصر نامش را به یادگار نوشت.


این اقدام گردشگر چینی خشم مقامات فرهنگی مصر را برانگیخت و کارشناسان آثار تاریخی خواستار نصب بیشتر دوربین‌های امنیتی در آثار تاریخی و اعمال مجازات‌های سنگین برای گردشگرانی شدند که به این آثار صدمه وارد می‌کنند.

کتابچه ویژه آموزش آداب سفر گردشگران چینی در دو بخش تنظیم شده که در بخش اول آن آداب کلی مسافرت و در بخش دوم قوانین و رسوم کشور مقصد گردشگران چینی بیان شده است.

در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر درآمدهای مردم چین، تمایل آن‌ها به سفر به دیگر کشورها افزایش یافته است. به همین دلیل بیشتر کشورهای جهان سعی دارند با کسب سهم کوچکی از گردشگران پرجمعیت‌ترین کشور جهان صنعت گردشگری خود را متحول کنند.

بر اساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، جهان در سال 2000 تنها میزبان 10 میلیون گردشگر چینی بود که این رقم با رشدی چشمگیر در سال 2012 به 83 میلیون گردشگر رسید.

ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 4 مانع اصلی موفقیت
با 20 شهر اول بیکار کشور آشنا شوید ◄

مطالب مرتبط
بنر