4 مانع اصلی موفقیت

دوشنبه ، 21 مرداد 1392 ، 12:09

موفقیت یک امر کاملا نسبی است گاهی بدست آوردن چیزی برای یک فرد موفقیت بزرگی به حساب می آید در حالی که دیگران آن را موفقیت به حساب نمی آورد.

به گزارش بانکی دات آی آر، هم ما خواهان پیشرفت و موفقیت هستیم و هرکس به سهم خود برای دستیابی به آن نهایت تلاش و پشتکار خویش را به کار می برد اما در مسیر حرکت برخی متوقف می شوند، برخی از سایرین سبقت می گیرند درحالی که  عده ای درجا می زنند.

آنچه مسلم است موفق ترین افراد کسانی اند که هیچ گاه از تلاش دست نمی کشند و در مسیر تعالی و پیشرفت همیشه ثابت قدم اند.

 

اما به راستی چه چیز مانع اصلی موفقیت ماست. کارشناسان برای عدم موفقیت دلایل متعددی ذکر کرده اند اما 4 تا از اصلی ترین موانع دستیابی به موفقیت عبارت اند از:

سر به هوایی

اصلی ترین عامل موفقیت و پیشرفت هر فردی را باید در میزان پشتکار و تلاش خود فرد جستجو کرد. به عقیده کارشناسان کسانی که اهداف و آرزوهایشان را سبک می شمارند و برای موفقیت تلاشی نمی کنند به شکست نزدیک تر از سایرین اند .

این عده معمولا با اشاره به لیست بلند بالایی از عوامل خارجی عدم موفقیت خود را به گردن سایرین می اندازند در حالی که کمتر پیش می آید که خودشان را مقصر بشمارند.

بزرگ کردن مسائل

تحقیقات نشان داده که افراد موفق معمولا به هرچیز به اندازه اهمیتش بها می دهند نه مسائل کوچک را بزرگ می انگارند و نه مسائل بزرگ را کوچک.

این ویژگی مهارتی است که طی سالیان به دست می آید و موفقیت در بکار بردن آن می تواند شما را در پیروزی یاری نماید.

اضطراب

ترس و وحشت و نگرانی از عدم موفقیت و استرس ناشی از آن یکی از بزرگترین موانع هرانسانی است. آنان که دائما به روز بعد و روز شکست می اندیشند وقتی برای تلاش و پشتکار نخواهند یافت  و به زودی با وجود صرف انرژی فراوان شکست را در آغوش خواهند کشید. این افراد که معمولا بیش از اندازه از خودشان انتظار دارند در طول شبانه روز مشغول محکوم کردن خودشان و غلط گیری از عملکردشان اند آن هم نه به قصد تغییر شرایط بلکه به قصد سرزنش کردن خودشان. مسلم است که انتظار پیروزی از این ها انتظار بیهوده ایست.

اطرافیان

هم سفر و هم مسیر خوب اتفاق خوبی است اگر با یک متخصص و راهنما همراه شوی که نهایت خوشبختی است اما افراد ناموفق در گزینش اطرافیانشان به بدترین شکل ممکن عمل می کنند. به این ترتیب راه را بر پیروزی و ثبات می بندند.

وجود افراد منفی نگر، خاکستری و ترسو  در کنارتان هم به نوبه خود موفقیت شما را به تاخیر می اندازد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رنو دوباره می آید؟!
دولت چین به گردشگرانش آداب سفر را آموزش می‌دهد ◄

مطالب مرتبط
بنر