بهمنی به مجلس می رود

سه شنبه ، 21 آبان 1387 ، 15:52

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دعوت رئیس کل بانک مرکزی به پارلمان برای توضیح درباره اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون منطقی کردن نرخ سود بانکی خبر داد.
محمد کریم شهرزاد گفت: کمیسیون برنامه و بودجه موضوع آمادگی بانکها برای اجرای مصوبه مجلس را از رئیس بانک مرکزی پیگیری خواهند کرد.
وی افزود: البته تصمیم گیری درباره تعیین نرخ سود بانکی و یا کاهش آن تصمیماتی است که باید در شورای پول و اعتبار گرفته شود و البته برای ما هم جای سئوال است که که چرا تاکنون با وجود مصوبه مجلس مبنی بر احیای این شورا و ابلاغ این مصوبه هنوز جلسات شورای پول و اعتبار از سر گرفته نشده است.
نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در ادامه یادآورشد: تک رقمی شدن نرخ سود بانکی یک شاخص اقتصادی است و نمی توان با دستور و مصوبه آن را محقق کرد چون مجموعه های اقتصادی بر روی هم اثرگذار هستند و ما باید به مجموعه این موارد توجه کنیم.
نماینده مردم اصفهان در خانه ملت اضافه کرد: البته علاوه بر مصوبه مجلس درباره کاهش نرخ سود بانکی، بسیاری دیگر از دستورات وجود دارد که تاکنون محقق نشده است، ضمن اینکه دستوراتی که رئیس جمهور در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی داشت در راستای برنامه چهارم بود اما ما دیدیم که این دستورات با مقاومتهایی روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

► رکورد مطالبات معوق بانکى در تاريخ بانکداری
خسارت12 ميليارد درهمي بورس‌ دوبي ! ◄

مطالب مرتبط
بنر