محصول تازه مایکروسافت برای عاشقان بازی های مجازی

سه شنبه ، 22 مرداد 1392 ، 10:10

در سال 1386 بود که تصمیم گرفتم از بازی‌های کامپیوتری دست بکشم و به سمت دنیای کنسول‌های نسل هفتم بروم؛ زیرا کاملا مشخص بود که تعداد بازی‌های کنسولی، چند برابر بازی‌های کامپیوتری است. پس از خرید  Xbox 360 و PlayStation 3، شدیدا به کنسول‌ها علاقه‌مند شدم و دقیقا برعکس آنچه گمان می‌کردم، برای من اتفاق افتاد. من شدیدا با کنترلرهای بازی این دو کنسول احساس راحتی می‌کردم و حتی بازی‌های اول شخص را به راحتی انجام می‌دادم و کارکرد آنها برای من از موس آسان‌تر بود!

 

 

ولی پس از مدتی، چند بازی‌ خوب برای کامپیوترهای شخصی هم عرضه شد و من دیگر به موس و صفحه کلید عادت نداشتم و بعد فهمیدم که مایکروسافت دسته‌ای به شکل کنترلر 360 برای کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه کرده و سپس برای خرید آن اقدام کردم. در سال 87 بود که من حدود 70 هزار تومان هزینه کردم؛ در صورتی که کنترلر خود Xbox 360، حدود شصت هزار تومان بود.


حال امروز، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که در سال 2014، یک نرم افزار عرضه خواهد کرد که کنترلر‌های Xbox One با کامپیوترهای شخصی سازگاری داشته‌باشند. مایکروسافت اعلام کرده که در فکر این است که یک محیط مجازی مرتبط میان نرم‌افزار Xbox Games در کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل Xbox One ایجاد کند. همچنین اعلام کرده که به احتمال زیاد می‌توان حساب کاربری کنسول و کامپیوتر شخصی را به هم مرتبط کرد. از همه این مسائل که بگذریم، پرداخت نکردن مبلغ برای خرید دو دسته برای کنسول و کامپیوتر شخصی می‌تواند برای همه خوشایند باشد.


به نظر می‌آید که Xbox سعی دارد با ارائه خدمات مفید، از PlayStation 4 جلو بیفتد، زیرا هم اکنون در آمار پیش فروش‌ها، PS4 به سرعت میزان پیش فروش خود را بالا برده و دلیل آن قیمت کمتر آن و بازی‌های انحصاریش است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ۲ چالش پیش روی تیم اقتصادی دولت
اقتصاد جهانی در آیینه اخبار امروز ◄

مطالب مرتبط
بنر