ایرادهای استخدام اخیر در "تأمین اجتماعی"

دوشنبه ، 25 شهریور 1392 ، 08:54


رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه قطعاً استخدامی که خارج از آزمون سراسری و نیاز سازمانی باشد مورد تأیید نیست گفت: چند ایراد بر نحوه جذب اخیر نیروی مذکور وارد است.

عزیز دولتخواه درباره روند استخدام بیش از 500 نفر در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: به عنوان هیئت مدیره برای استخدام در سازمان تأمین اجتماعی تبصره‌ای در قالب بودجه پیشنهادی سال 1392 به هیئت امنا پیشنهاد کردم که براساس آزمون سراسری در جهت جذب نیرو اقدام شود.

وی ادامه داد: براین اساس مجوزی خارج از روال مرسوم برای استخدام 500 نفر در تأمین اجتماعی صادر شد که این اتفاق با نظر وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه خواسته اصلی هیئت مدیره از استخدام نیروی جدید برآورده نشده است، گفت: براساس درخواست هیئت مدیره قرار شده مابه ازای 50 درصدی از افرادی که در سال گذشته بازنشسته شد و مابه ازای 50 درصد از پست‌های اداره تصدی جدید در بخش‌های درمان و بیمه‌ای تأمین اجتماعی جذب نیرو داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده نیاز سازمان به افراد تحصیل‌کرده با مدرک لیسانس به بالا است، گفت: چند ایراد بر نحوه جذب اخیر نیروی مذکور وارد است که از جمله آن عدم برگزاری آزمون سراسری برای استخدام بوده است.

دولتخواه با بیان اینکه مراحل استخدام شامل تمام استان‌ها می‌شود، گفت: متأسفانه استخدام اخیر محدود به چند استان شده است و از طرفی موجب تراکم نیروی انسانی در بعضی از استان‌های دیگر می‌شود.

وی افزود: از سهمه 500 نفر استخدام حدود  358 نفر تنها در 5 استان بودند و در کل حدود 60 درصد از نیروهای جذب شده در این استان‌ها تقسیم شده‌اند؛ با این شیوه سایر استان‌ها نیز مجدداً با مشکل نیرو مواجه خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مابه ازای افراد، جذب نیرو داشته‌ایم نه ما به ازای شغل، خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم افزایش تحصیل‌کرده‌های بالای مدرک لیسانس در کشور حدود 60 درصد از پذیرفته‌شدگان استخدام اخیر مدرک تحصیلی آنها پایین‌تر از لیسانس بوده است.

وی تأکید کرد: با این شیوه جذب نیرو خلاء نیروی متخصص در سازمان تأمین اجتماعی تشدید می‌شود.

دولتخواه یادآور شد: قطعاً استخدامی که خارج از آزمون سراسری و نیاز سازمانی باشد مورد تأیید نیست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► احتمال ورود رسمی اپل و سامسونگ به ایران
ماشین لباس شویی دستی+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر