اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با دلالان وام بانکی

دوشنبه ، 27 آبان 1387 ، 15:49

قائم‌مقام بانک مرکزی از اعمال اقدامات انضباطی خاص برای بخش داخلی بانک‌ها و مشتریانی که سعی می‌کنند فارغ از اولویت‌ها و ضوابط موجود به منابع بانکی دسترسی یابند خبر داد.
حسین قضاوی در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر در مورد برخورد قانونی با موسساتی که اقدام به فروش وام کرده یا افرادی که با دریافت پول نسبت به این کار اقدام می‌کنند یا افرادی که با ارائه نامه‌ای از مقامات به بانک‌ها از وام‌ها استفاده می‌کنند، گفت: بخش نظارت بانک مرکزی و ادارات بازرسی بانک‌ها این موضوع را پیگیری می‌کند.
قائم‌مقام بانک مرکزی از اعمال اقدامات انضباطی خاص برای بخش داخلی بانک‌ها و مشتریانی که از این طریق سعی می‌کنند فارغ از اولویت‌ها و ضوابط موجود، به منابع بانکی دسترسی یابند،خبر داد و افزود: بانک مرکزی به نوبه خود این اقدامات را انجام داده است.
وی با تاکید بر اینکه برای این منظور اقدامات زیادی باید با همکاری بخش‌های بیرون از بانک مرکزی انجام شود، افزود: اقدامات انتظامی نیز برای این کار لازم است.
قضاوی با اشاره به اینکه این کار هماهنگی بخش‌های مختلف بیرون از بانک را نیز می‌طلبد، تصریح کرد: اگر امروز نیز یک واحد کسبی بخواهد در جامعه شکل بگیرد و فعالیت کند، این واحد باید از جاهای مختلف مجوز دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر چطور می‌شود که در حوزه فعالیت‌های مرتبط با نظام بانکی، این نظارت‌ها کمتر از ناحیه دستگاه‌هایی که به طور جدی بر واحدهای کسبی اعمال می‌کنند، صورت گیرد، بنابراین باید همکاری این دستگاه‌ها نیز جلب شود.

منبع: خبرگزاری مهر

► پيشنهاد "تومان" براي نام جديد واحد پول كشور
نرخ تورم یک رقمی باتحقق طرح تحول اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر