جزئیات سرقت اینترنتی یکی از بانک های تهران

سه شنبه ، 28 آبان 1387 ، 15:38

 

سارقان رايانه اي حساب هاي بانکي پس از سرقت، خود را در محاصره پليس پايتخت ديدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، دو روز پيش 25 آبان دو نفر به اسامي "حسين.م" و "حامد.د" با مراجعه به يکي از بانکهاي خصوصي کشور و افتتاح حساب کوتاه مدت با حرکات مشکوک و تماس هاي مکرر نظر مسئول شعبه را به خود جلب کردند.
اين گزارش حاکيست ، نامبردگان با بيان اينکه قرار است مبلغي وجه نقد به حساب کوتاه مدت آنان واريز شود در بانک منتظر ماندند که در همان لحظه از طريق اينترنت بانک 5 فقره واريزي از حساب هاي کوتاه مدت شعبات ديگر جمعاً به مبلغ 13ميليون و700هزار ريال به حساب "حسين.م" واريز شد.
اين گزارش مي افزايد، مسئول شعبه چون به آنان مشکوک شده بودند  با شعبه هاي واريز کننده  تماس گرفتند و مشخص شد ، صاحبان حساب طعمه افراد فوق قرار گرفته و وجوهات از طريق هکر از حساب اشخاص ديگر به حساب شخص موصوف واريز شده است.
شايان ذکر است ، پليس "تهران بزرگ" ضمن هماهنگي متهمان را به همراه شخصي به نام "محمد.د" شناسايي و دستگيرکرد و پرونده آنان را جهت رسيدگي تخصصي به پايگاه پانزدهم پليس آگاهي پايتخت ارسال نمود.
بر اين اساس ، متهم "محمد.د" در اعترافات خود به ماموران گفت: شماره حساب اشخاص را شخصاً هک نموده و وجوهات شماره حساب هاي مذکور را به حساب همدستان خود واريز کردم و قرار بود بابت هر 60ميليون ريال وجوهات بدست آمده مبلغ6 ميليون ريال به "حسين" و "حامد" پرداخت کنم.
گفتني است ، رسيدگي تخصصي در رابطه با اين پرونده در دستور کارپليس پايتخت قرار دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس

► جدیدترین لیست تسهیلات اعطایی بانک‏ها
اینجا شعبه آفریقاست ، بلوتوث ها رو روشن کنید ! ◄

مطالب مرتبط
بنر