بیل گیتس: «Control-Alt-Delete» یک اشتباه بود!

شنبه ، 6 مهر 1392 ، 11:54

تا به حال چند بار مجبور به استفاده از ترکیب مشهور کلیدهای Control-Alt-Delete روی سیستم عامل ویندوز شده اید؟ در ویندوز برای دسترسی به پنجره ورود به سیستم عامل (البته نه همیشه) و دسترسی به «تسک منیجر» از این دکمه های ترکیبی استفاده می شود.

به گزارش عرش نیوز ،
حالا بنیانگذار مایکروسافت می گوید ما هنگام ساخت ویندوز می خواستیم یک دکمه روی کیبرد برای این کار داشته باشیم. اما فرد طراح کیبرد استاندارد IBM این امکان را در اختیار ما قرار نداد.

این کلیدهای ترکیبی در واقع توسط دیوید بردلی از شرکت IBM به وجود آمده اند و در ابتدا با این هدف طراحی شده اند که کاربران بتوانند کامپیوترشان را با استفاده از آن ریستارت کنند. اما آقای بردلی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده می گوید نمی داند که چرا بیل گیتس و مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفتند از آن به عنوان کلیدهای ورود به ویندوز هم استفاده کنند.

حالا در مصاحبه ای که با بیل گیتس انجام شده از او پرسیده شد که چرا هر بار برای ورود به ویندوز، کاربران باید سه انگشتی سراغ این کلیدهای مشهور می رفتند؟

و پاسخ گیتس این بوده که «هنگام ورود لازم بود که با کیبورد یک سیگنال به نرم افزار کامپیوتر بدهید تا پنجره عبور را به شما نشان بدهد. ما نتوانستیم یک دکمه اختصاصی را داشته باشیم و در نهایت ترکیب Control-Alt-Delete را انتخاب کردیم.» و در حالی که می خندید گفت که «این یک اشتباه بود.»

اما این اشتباه بزرگ به عنوان یک عملکرد ویندوز در نسل های بعدی هم باقی ماند و حالا تبدیل به یک نماد مشهور برای این سیستم عامل شده است. نمادی که افراد زیادی با آن شوخی هم می کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► هشدار بانک ملی به کلاهبرداری‌های جدید
فرانسه گوگل را تحریم می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر