جزئيات تعقيب طراح ترور بانكدار ايرانی

يكشنبه ، 14 مهر 1392 ، 13:01



پليس مالزي پس از ردگيري طراح اصلي ترور بانكدار ايراني در استراليا اعلام كرده است با دستگيري اين تاجر فراري پرونده چند ماهه اين جنايت هولناك را به سرانجام خواهد رساند.

به گزارش روزنامه ایران، براساس گفته‌هاي رئيس پليس كوالالامپور اين تاجر 58 ساله فراري سه روز پس از حادثه ترور با اطمينان از مرگ نجدي (بانكدار ايراني) به استراليا فرار كرده و در آنجا مخفي شده است. اين مقام نظامي مي‌گويد: «با وجودي كه اين تاجر فراري است اما خانواده او هنوز در روستاي كلانگ اقامت دارند.»اظهارنظرها درباره اين مرد به صورت جزئي انجام شده و پليس قصد ندارد پيش از دستگيري عكس و مشخصات او را فاش كند.نيروهاي امنيتي مالزي با همكاري پليس استراليا آخرين اخطارها را نيز براي اين مرد فراري فرستاده‌اند اما با توجه به اين‌كه او از زمان شناسايي‌اش در خارج از مالزي پنهان شده با تعيين ضرب‌الاجلي از پليس استراليا خواسته‌اند او را دستگير كنند و به مالزي بازگردانند.بازرسان ويژه پرونده اميدوارند با دستگيري اين هدايتگر اصلي توطئه ترور بانكدار ايراني تحقيقات را تكميل كنند.

شناسايي قاتل چهارچشم

در جريان تحقيقات اين پرونده پليس كه با بررسي فيلم صحنه جنايت قاتلي عينكي ملقب به چهارچشم را شناسايي كرده بود با انتشار تصاوير او با تمام قوا براي دستگيري‌اش تلاش كرد. اين جست‌وجو 2 ماهي طول كشيد و در اين مدت چند زن و مرد نيز به عنوان افراد مظنون پرونده دستگير شدند.

تحقيقات همچنان ادامه داشت تا اين‌كه حدود 2 ماه پس از حادثه، مخفيگاه قاتل چهارچشم شناسايي شد و اين مرد به همراه دو تن از دوستانش در حمله غافلگيرانه پليس 31 شهريور سال جاري در خانه‌اش در تايپينگ به چنگ ماموران افتاد.چهارچشم يك هفته پس از دستگيري در اسكورت پليس براي بازسازي صحنه جنايت به محل برده شد.اين مرد در حال حاضر به اتهام قتل احمد نجدي و سوءقصد به جان همسر اين بانكدار در زندان به سر مي‌برد.

پليس در جست‌وجوي اسلحه قاتل
سخنگوي پليس مدعي است با وجود دستگيري عامل اصلي اين ترور، اسلحه استفاده شده توسط قاتل هنوز كشف نشده است و براي اين كار پليس پس از بررسي‌هاي تخصصي به درياچه‌اي در نزديكي محل جنايت رسيد و از آنجا كه احتمال افتادن اين اسلحه در اعماق اين درياچه وجود داشت غواصان پليس با جست‌وجو در عمق 10 متري آب تلاش زيادي براي پيداكردن اين اسلحه كردند.

ماموران پليس در نظر دارند براي اين تحقيقات از اسكنرهاي مخصوص اسلحه نيز استفاده كنند.حسين احمد نجدي بانكدار سرشناس ايراني و بنيانگذار گروه سرمايه‌گذاري عرب 7 مرداد در حال خروج از يك معبد چيني به همراه همسرش هدف سه ضارب مسلح قرار گرفت و با اصابت چند گلوله در دم جان سپرد. همسر اين بانكدار نيز مصدوم شد اما با تلاش پزشكان از مرگ حتمي نجات يافت.به گفته شاهدان عيني هر سه عامل ترور پس از اين ترور سوار بر يك تاكسي شدند و از محل فرار كردند. پليس پس از انجام تحقيقات گسترده، راننده تاكسي را نيز دستگير كرده است.

نجدي قرباني فساد اقتصادي شد

با توجه به روند تحقيقات و عاملان اين ترور وحشيانه پليس فرضيه قتل اين بانكدار به خاطر مبارزه با مفاسد اقتصادي را بسيار قوي مي‌داند.

به گفته مقامات معبد چيني پروژه فروش اين مركز مذهبي از مدت‌ها پيش مطرح بود و نجدي با جديت فراواني سعي داشت با موانع قانوني در اين كار از سودجويي مفسدان اقتصادي جلوگيري كند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رابطه بین موفقیت و شادی و راهکارهای افزودن این دو
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 14مهر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر