راه‌اندازی سامانه مشاغل خانگی

يكشنبه ، 14 مهر 1392 ، 14:13

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:پس از صدور مجوز، افرادی که توانایی خرید ابزار کار دارند، با در دست داشتن مجوزی که ما صادر کردیم ، می‌توانند ابزار کار را خریداری و در محل سکونت فعالیت خود را شروع کنند.
تسنیم: معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سامانه مشاغل خانگی شبکه‌ای برای ثبت درخواست مجوز صدور فعالیت است گفت:این سامانه طی هفته گذشته راه‌اندازی و اکنون در حال تکمیل شدن است.

علی اکبر لبافی با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان است اظهار کرد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده اشاره کرد.

وی در بیان تعریف مشاغل کسب و کار خانگی افزود:  آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیردو منجر به تولید خدمت  یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود مشاغل خانگی می‌گویند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متقضایان که دارای مجوز کسب و کار مشاغل خانگی هستند در این سایت ثبت نام و پس از بررسی در صورت واجد شرایط بودن طرح‌های آنها مجوز فعالیت برای آنها صادر می‌شود.

لبافی با بیان اینکه سامانه مشاغل خانگی شبکه‌ای برای ثبت  درخواست مجوز صدور فعالیت است بیان کرد:  کلیه فرآیندهای درخواست متقاضیان مشاغل خانگی ازسوی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دبیرخانه استانی مربوطه در این شبکه ثبت  و پس از بررسی نسبت به صدور مجوز فعالیت برای کسانی که واجد شرایط هستند اقدام می‌شود.

وی ادامه داد:تمام کسانی که برای مجوز، درخواست فعالیت داده‌اند، طرح‌هایشان تایید نمی‌شود، تنها کسانی مجوز فعالیت دریافت می‌کنند که شرایط لازم را دارا باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:پس از صدور مجوز، افرادی که توانایی خرید ابزار کار دارند، با در دست داشتن مجوزی که ما صادر کردیم ، می‌توانند ابزار کار را خریداری و در محل سکونت فعالیت خود را شروع کنند.

لبافی بیان کرد: کسانی که ابزار کار ندارند و متقاضی دریافت تسهیلات هستند، در صورتی که واجد شرایط باشند به بانک‌های عامل معرفی و تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  ابلاغ طرح تخصیص500 میلیارد تومانی بانک مرکزی برای سامان دهی مشاغل خانگی به استان‌ها گفت: انتظار می رود بانک ها همکاری لازم را در زمینه ارائه تسهیلات داشته باشند،‌متاسفانه گلایه‌هایی از  استان‌ها  پیرامون عدم همکاری بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات ارائه شده است اما امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود و بانک‌ها همکاری های لازم را داشته باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رنگ چشم و قد فرزندتان را انتخاب کنید!
رابطه بین موفقیت و شادی و راهکارهای افزودن این دو ◄

مطالب مرتبط
بنر