بدون اعلام عمومي؛ بيش از 25 درصد سهام بانک ملت در قالب سهام عدالت واگذار شد

شنبه ، 2 آذر 1387 ، 14:46

 

در حالي که موج انتقادات به سوي سهام عدالت و عدم کارايي آن در نظام مالي ايران مطرح است، بسياري از شرکت‌‏هاي بزرگ دولتي بخش عمده‌‏اي از سهام خود را به سهام عدالت واگذار کردند. اين در حالي است که تاکنون بيش از 25 در صد سهام بانک ملت تحت عنوان سهام عدالت واگذار شده است.
بر اساس  گزارش رسیده، هنوز مشخص نيست اين سهام با چه ارزشي به کارگزاري سهام عدالت واگذار شد، چرا که اگر ارزش آن مشخص شود، ملاکي براي ارزش پايه هر سهم از سهام بانک ملت خواهد بود.


در همين حال دليل آنکه تاکنون خبر واگذاري اين ميزان سهم از سهام بانک ملت به عنوان سهام عدالت اعلام نشده است، جلوگيري از افت ارزش سهام اين شرکت در حين عرضه در بورس عنوان مي‌‏شود و قرار است پس از واگذاري‌‏هاي چند مرحله‌‏اي، اين خبر اعلام شود و در حال حاضر مديران ارشد اين بانک قصد انتشار اين خبر را ندارند.


بر اساس اين گزارش گفته مي‌‏شود تا 40 درصد سهام بانک ملت قابل واگذاري در قالب سهام عدالت است.
در همين حال، جواد شيخ، رئيس کارگزاري سهام عدالت اين خبر را تأييد کرده و عنوان داشت: 40 درصد از سهام بانک ملت به مجموعه سهام عدالت واگذار مي‌‏شود که اين کار در حال انجام است.


گزارش خبرنگار ايلنا حاکي از آن است که براي تقويت ارزش سبد سهام عدالت، مصوبه واگذاري بخشي از سهام متعلق به دولت در بانک‌هاي ملت، تجارت و صادرات براي اختصاص به طرح توزيع سهام عدالت توسط رييس جمهوري تاييد شده است.


در همين حال، رايزني‌‏هايي براي خريد سهام بانک ملت توسط سرمايه‌‏گذاران خارجي صورت گرفته است که از آن جمله مي‌‏توان به يک بانک عربي اشاره کرد اما قطعاً اعلام واگذاري بخشي از سهام اين شرکت تحت عنوان سهام عدالت مي‌‏تواند در کاهش انگيزه سرمايه‌‏گذاران بزرگ و به ويژه خارجي‌‏ها براي خريد اين سهام مؤثر باشد.
صاحبنظران اقتصادي اعتقاد دارند واگذاري سهام بانک‌‏ها در قالب سهام عدالت کاري غير اصولي است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► وعده پرداخت وام هاي ميليوني،شگرد كلاهبردارحرفه ای
انتصاب رئيس كل بانك مركزي با راي اعتماد مجلس ◄

مطالب مرتبط
بنر