کدام کشورها بیشترین تماس را با تلفن همراه دارند

دوشنبه ، 22 مهر 1392 ، 10:25
بر اساس مطالعات یک موسسه تحقیقاتی، آمریکایی‌ها بیش از شهروندان هر کشور دیگری در دنیا با تلفن همراه صحبت مي‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه تلفن‌هاي همراه بیشتر از یک تلفن ساده عمل مي‌کنند؛ آنها رایانه‌هاي کوچکی هستند که ویژگی‌هاي بسیاری دارند که برقراری تماس فقط یکی از آنها است. بر اساس اعلام موسسه استاتیستا، زمانی که ما با تلفن‌هاي همراهمان صرف مي‌کنیم، طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. با این حال، مدت زمانی که صرف حرف زدن با تلفن مي‌شود رو به کاهش است. در آمریکا که مردم آن زمان بیشتری را صرف حرف زدن با تلفن همراه مي‌کنند تعداد دقایق گفت‌وگو در هر مشترک تلفن همراه نسبت به اوج این میزان در سال 2007حدود 20 درصد کاهش یافته است. به طور متوسط آمریکایی‌ها، 356 دقیقه در ماه در سال 2011 تماس تلفنی برقرار کرده‌اند این در حالی است آلمانی‌ها در ماه فقط 78 دقیقه با تلفن همراه صحبت کرده‌اند.

در این بررسی مدت زمانی که مشترکان تلفن همراه در 10 کشور مختلف در سال 2011 با تلفن همراه به گفت‌وگو نشستند نشان داده شده است. بر اساس این بررسی پس از آمریکا، کانادا با فاصله نزدیکی در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن ترکیه، نروژ و فرانسه و انگلیس به ترتیب با 188، 184، 128 و 126 دقیقه در ماه سوم، چهارم، پنجم و ششم هستند.

ایتالیا با 118، اسپانیا با 115 و ژاپن با 91 دقیقه در ماه در رتبه‌هاي هفتم تا نهم هستند و در انتهای این فهرست نیز آلمان با 78 دقیقه در ماه قرار دارد. در آمریکا که مردم آن زمان بیشتری را صرف گفت‌وگو با تلفن همراه مي‌کنند تعداد دقایق گفت‌وگو برای هر مشترک تلفن همراه، از اوج این میزان در سال 2007، 20 درصد کاهش یافته است. برقراری تماس‌هاي زیاد در سال  2007 اتفاقی نبود، چرا که نخستین آی‌فون‌ها در همین سال به بازار آمدند و شیوه تعامل ما را با تلفن هایمان برای همیشه تغییر دادند. شبکه‌هاي بی سیم سریع‌تر، کاربران را به استفاده از سیستم‌هاي ارتباطی صوتی و خدمات پیغام مانند اسکایپ، فیس تایم و واتس آپ تشویق کرده و حامل‌هاي بی سیم موجب کاهش مکالمات صوتی بر حسب دقیقه شده‌اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد
خطرناک ترین زنان جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر