معرفی 8 میلیارد برنده و بازنده در سال 2013 میلادی

دوشنبه ، 22 مهر 1392 ، 10:53
در فهرست‌هاي مختلفي كه در سال 2013 ميلادي از ميلياردرهاي جهان منتشر شده، آنها به نسبت ثروت خود با تغيير در جايگاه‌هاي‌شان بين ديگر ميلياردرها روبه‌رو شده‌اند. اما در ميان نام‌هاي آشناي ميلياردرهاي جهان، عده‌اي توانسته‌اند با افزودن به رقم ثروت خود برنده‌هاي سال 2013 نام بگيرند و عده‌اي ديگر از رقم ثروتشان كاسته شد و شدند ميلياردرهاي بازنده!

« فوربس» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به معرفي اين برنده‌ها و بازند‌ه‌هاي نامدار پرداخته است. در راس اين فهرست «كارلوس اسليم هلئو» ميلياردر مكزيكي ايستاده است كه همچنان با فعاليت خود در صنايع مخابرات به يكه‌تازي و اندوختن ثروت ادامه داده است. بزرگترين بازنده اين فهرست نيز «رالف لورن» ميلياردر نيويوركي است و مديرعامل كمپاني «رالف لورن» است كه در توليد لباس نامي شناخته شده است.


كارلوس اسليم هلئو

افزايش ثروت: 1.11 ميليارد دلار

مكزيكي است و 73 ساله. مديرعامل كمپاني «آمريكا مويل» است و به عنوان يكي از غول‌هاي فعال در صنعت مخابرات شناخته مي‌شود. «هلئو» تحصيلات خود را در دانشگاه ملي مكزيكو گذرانده است و ثروتمندترين ميلياردر مكزيك و يازدهمين مرد قدرتمند جهان است. ثروت خالص او تا مارس 2013 بالغ بر 73 ميليارد دلار بوده است. او شش فرزند دارد و چندي پيش همسر خود را از دست داده است.


شلدون آدلسون

افزايش ثروت: 884.78 ميليون دلار

80 ساله است و ساكن «لاس‌وگاس» نوادا. «شلدون» يكي از شناخته‌شده‌ترين فعالان عرصه بازي در جهان به شمار مي‌رود و ثروت خود را نيز از اين راه به‌دست آورده است. او تحصيلات خود را در كالج «نيويورك» گذرانده، ازدواج كرده و پنج فرزند نيز دارد. پانزدهمين ميلياردر دنيا و نهمين ميلياردر ايالات‌متحده است. ثروت خالص «شلدون آدلسون» تا سپتامبر 2013 ميلادي 28.5 ميليارد دلار بوده است.


عظيم پرمجي

افزايش ثروت: 726.87 ميليون دلار

68 ساله است و ساكن «بنگالور» هند. مديرعامل «ويپرو» است كه در زمينه نرم‌افزارهاي كامپيوتري فعاليت مي‌كند. «پرومجي» البته بخشي از ثروت خود را نيز از ارث به‌دست آورده است. وي تحصيلات خود را در دانشگاه «استنفورد» گذرانده و دو فرزند نيز دارد. نود و يكمين ميلياردر جهان و سومين مرد ثروتمند هند است. ثروت خالص او تا مارس 2013 ميلادي 11.2 ميليارد دلار گزارش شده است.

جف بزوس

افزايش ثروت: 491.32 ميليون دلار

49 ساله است و مديرعامل سايت مشهور «آمازون». در «سياتل» زندگي مي‌كند و تحصيلات خود را در دانشگاه «پرينستون» گذرانده است. ثروت «بزوس» تا ماه سپتامبر 2013 بالغ بر 27.2 ميليارد دلار گزارش شده است. او نوزدهمين ميلياردر دنيا و بيست و هفتمين مرد پرقدرت جهان است. «آمازون» هفتمين كمپاني خلاق دنيا در سال 2013 ميلادي لقب گرفته است.

رالف لورن

كاهش ثروت: 69.09 ميليون دلار

73 ساله است و مديرعامل كمپاني «رالف لورن» كه به توليد البسه مشهور است. اين كمپاني نود و هشتمين برند قدرتمند دنياست. «لورن» ثروت خود را نيز از راه فعاليت همين كمپاني به‌دست آورده است. او كه هم‌اكنون در «نيويورك» ساكن است، ديپلم دارد و تحصيلات خود را بعد از مقطع بيرستان ادامه نداده است. ثروت «لورن» تا سپتامبر 2013 ميلادي 7.7 ميليارد دلار گزارش شده است.


چيپ ويلسون

كاهش ثروت: 34.28 ميليون دلار

56 ساله است و مديرعامل كمپاني « Lululemon» كه در زمينه پوشاك و كفش فعاليت مي‌كند. اين كمپاني بالغ بر 6 هزار و 383 كارمند را به‌كار گرفته است. اين ميلياردر كانادايي تحصيلات خود را در دانشگاه « كالگاري» گذرانده، ازدواج كرده و پنج فرزند نيز دارد. ثروت خالص «ويلسون» تا ماه مارس 2013 ميلادي 2.9 ميليارد دلار گزارش شده است. او دهمين مرد ثروتمند كانادا است.


هارولد سيمونز

كاهش ثروت: 32.03 ميليون دلار

82 ساله است و هم‌اكنون در «دالاس» ايالت «تگزاس» زندگي مي‌‌كند و از راه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف ثروت خود را به‌دست آورده است. «سيمونز» تحصيلات خود را در دانشگاه «تگزاس» گذرانده، ازدواج كرده و شش فرزند نيز دارد. ثروت خالص «هارولد سيمونز» تا ماه سپتامبر 2013 ميلادي 10 ميليارد دلار بوده است. او صد و سي و ششمين ميلياردر دنياست.


مارك بنيوف

كاهش ثروت: 19.20 ميليون دلار

49 ساله است و مديرعامل Salesforce.com كه در زمينه نرم‌افزار و برنامه‌نويسي فعاليت مي‌كند و نخستين كمپاني خلاق دنيا در سال 2012 و 2013 بوده است. «بنيوف» ثروت خود را از راه فعاليت در تجارت نرم‌افزار به‌دست آورده است و هم‌اكنون ساكن «سان‌فرانسيسكو» در ايالت «كاليفرنيا» است. ثروت خالص «مارك بنيوف» تا سپتامبر 2013 ميلادي 2.6 ميليارد دلار گزارش شده است.
اقتصاد ایران آنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مردم ماهانه چقدر صدقه می‌دهند؟
اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد ◄

مطالب مرتبط
بنر